[ATB] Nowości

Energia z gniazdka

Data publikacji:

Wirtualne spotkanie prasowe zorganizowane 18 listopada, firma JCB wykorzystała na prezentację szeregu nowości produktowych z napędem elektrycznym. Wśród nich znalazł się debiutujący w segmencie ładowarek teleskopowych „na prąd” model 525-60E czy też minikoparka 19C-1E.

    telehandlerminikoparkakoparka

Firma JCB przejęła pionierską rolę w przejściu na napęd elektryczny w maszynach budowlanych, rolniczych i przemysłowych, wprowadzając z powodzeniem na rynek minikoparkę 19C-1E oraz 66-40E Teletruk – mówi Tim Burnhope, dyrektor ds. innowacji w firmie JCB. – Jako światowy lider na rynku ładowarek teleskopowych, wprowadzenie na rynek JCB 525-60E Loadall przenosi elektryfikację sprzętu na rynki budownictwa ogólnego, przemysłowego i rolnictwa. Oferujemy oferując bezemisyjne rozwiązanie w zakresie transportu materiałów bez kompromisów w zakresie wydajności i produktywności. Jesteśmy bardzo podekscytowani perspektywami dla tej maszyny – dodaje.

Silniki dwa

A skoro już mowa o nowej ładowarce teleskopowej JCB 525-60E, to zastosowano w niej dwa silniki elektryczne, jeden do napędu (o mocy 17 kW/23 KM, z odzyskiem energii hamowania), zaś drugi do zasilania układu hydraulicznego. Druga z jednostek napędowych - o mocy 22 kW/30 KM, zasila pompę zębatą o stałym wydatku, zapewniającą maksymalny przepływ 80 l/min. Silniki elektryczne zapewniają 85-proc. wydajność, w porównaniu z 45% wydajności w przypadku silnika wysokoprężnego.

Firma JCB przeprowadziła także obszerną analizę cykli roboczych, poprzez firmowy system telematyczny LiveLink, a także wykorzystując badania i testy przeprowadzone na miejscu. Dzięki temu producent mógł stwierdzić, że najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest zastosowanie akumulatora litowo-jonowego 96 V, który jest w stanie zapewnić pracę w trybie pełnej zmiany.

Maszyna jest wyposażona w taką samą ładowarkę pokładową jak inne produkty JCB E-Tech, która jest w stanie naładować akumulator w 8 h przy użyciu standardowego zasilania elektrycznego 240 V, 16 A. Dostępna na życzenie ładowarka JCB Universal Charger może być używana do szybkiego ładowania podczas przerw, w ciągu zaledwie 35 minut.

JCB twierdzi, że model 525-60E został zaprojektowany, aby zaspokoić obecne i przyszłe potrzeby klientów z różnych sektorów przemysłu, zapewniając bezemisyjną pracę wewnątrz budynków czy w szklarniach, a jednocześnie uzupełnić rosnący popyt na zasilane bateryjnie profesjonalne maszyny do pielęgnacji terenu. W przypadku ładowarki teleskopowej 525-60E dodatkową korzyścią jest znaczne obniżenie poziomu hałasu - w kabinie został on zredukowany do poziomu zaledwie 66,7 dB (na zewnątrz wynosi on 92,2 dB).

Co ważne, wymiary zewnętrzne pozostały niezmienne w porównaniu z modelem napędzanym silnikiem wysokoprężnym (minimalny promień skrętu - 3,7 m). Maksymalny udźwig wynosi 2,5 t (2 t - na maksymalną wysokość podnoszenia), a czasy cykli roboczych pozostały na niezmienionym poziomie. Nowa ładowarka teleskopowa JCB może być używana z widłami, gamą łyżek i wieloma innymi firmowymi osprzętami roboczymi.

Na wszystkie pory roku

Firma JCB wprowadza również do oferty minikoparkę elektryczną 19C-1E z w pełni przeszkloną kabiną E-Tech, co automatycznie predestynuje nową maszynę do pracy w krajach o chłodniejszym i wilgotniejszym klimacie. Konstruktorzy JCB w przypadku tej minikoparki skorzystali z tej samej przestronnej kabiny co konwencjonalne modele JCB o masie 1-2 ton, której istotnym elementem wyposażenia jest elektryczna grzałka zapewniająca natychmiastowe ogrzewanie szyb oraz wnętrza kabiny.

Atutem kabiny ROPS/FOPS jest także bardzo dobra widoczność we wszystkich kierunkach (duża powierzchnia przeszklona, przednia szyba dzielona w stosunku 70/30), co praktycznie eliminuje konieczność stosowania lusterek, w celu spełnienia wyśrubowanych norm bezpieczeństwa UE. Poza tym w kabinie zastosowano te same diodowe światła robocze i wycieraczki, co w modelach z silnikiem wysokoprężnym, co ułatwia pracę w warunkach słabej widoczności lub w godzinach nocnych, gdy jest taka potrzeba.

Minikoparka 19C-1E ma rozsuwane podwozie w zakresie 980-1330 mm (szerokość nadwozia 996 mm). Hydrostatyczny dwuzakresowy napęd oferuje prędkość 2,4/4,1 km/h i siłę uciągu 13,2 kN. Wydajna jest również hydraulika robocza z pompą o zmiennym wydatku (do 32 l/min) oraz dodatkowym obwodem (32 l/min) do zasilania osprzętu lub dwoma.

Monolityczny wysięgnik ma 180 cm, a do wyboru są ramiona kopiące o długości 110 i 134,4 cm, zapewniające głębokość kopania odpowiednio 257,6 i 281,9 cm (z opuszczonym lemieszem), zasięg na poziomie gruntu 398,1 i 422 cm oraz wysokość wysypu 263,7 i 281,8 cm, a także zróżnicowaną siłę odspajania - 9,1 i 7,9 kN (siła łyżki - 18 kN). W wyposażeniu jest również lemiesz o szerokości 98 cm, z łatwymi w montażu segmentami bocznymi (łącznie 134 cm). Pracę na małej powierzchni ułatwia duży zakres ruchu samego wysięgnika, który można odchylać w lewo/prawo pod kątem 75/55°, a także niewielki minimalny promień obrotu przedniej części, wynoszący już od 119,6 i 123,6 cm (zależnie od ramienia).

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

Wacker Neuson - targi Bauma 2025


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Ładowarka Avant e527 na targach Bauma 2025


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.