We wtorek 13 lutego wykonawca zachodniego odcinka II linii na Wolę opuścił do szybu startowego na stacji C6 Księcia Janusza drugą z tarcz TBM. Zadaniem maszyny o imieniu Maria będzie wydrążenie tunelu południowego do stacji C9 Rondo Daszyńskiego. Oba tunele mają zostać wydrążone do końca roku.
Pierwsza tarcza – Krystyna – została opuszczona do szybu startowego na stacji C6 Księcia Janusza na początku stycznia. Jej zadaniem będzie wydrążenie tunelu północnego II linii do stacji C9 Rondo Daszyńskiego, którym w przyszłości będą poruszać się pociągi jadące z centrum na Wolę. Rozruch tarczy rozpoczął się w piątek 9 lutego. Według zapowiedzi wykonawcy w środę 14 lutego planowane jest rozpoczęcie regularnego drążenia tunelu. Miesiąc po Krystynie powinna wystartować Maria, która drążyć będzie równoległy tunel południowy przeznaczony dla pociągów jadących w kierunku centrum i Pragi. Dzisiaj (13 lutego) 450-tonowa maszyna jest sprowadzana pod ziemię. Na dole, na poziomie -2 znajduje się już zaplecze tarczy. Krystyna będzie musiała wydrążyć w sumie 2541 m tunelu, natomiast Maria – 2545 m tunelu. Pierwsza tarcza powinna zakończyć pracę w listopadzie, a Maria dotrze do Ronda Daszyńskiego w grudniu 2018 r.
Źródło: transport-publiczny.pl
foto. firmowe
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę