Urząd Morski w Szczecinie otworzył oferty w przetargu na poprawę infrastruktury dostępowej do portu w Policach. Do realizacji zadania zgłosiły się dwie firmy. Obie pochodzą z Holandii i obie złożyły propozycje przekraczające budżet inwestora.
Zamawiający otrzymał oferty od firm: Van den Herik Kust – en Oeverwerken B.V. (22,998 mln zł) oraz Boskalis International BV (40,798 mln zł). Pierwszy z potencjalnych wykonawców zaproponował realizację zadania w ciągu 28 miesięcy, a drugi – w ciągu 24 miesięcy. Budżet inwestora opiewa na 21,462 mln zł. Teraz Urząd Morski w Szczecinie oceni otrzymane oferty pod względem ceny (60%), termin wykonania zamówienia (30%) oraz doświadczenie zawodowe przedstawiciela wykonawcy (10%). Przedsięwzięcie ma na celu pogłębienie toru podejściowego na Kanale Polickim do 10,5 m (z możliwością rozbudowania go w kolejnym etapie do 12,5 m) wraz z poszerzeniem w dnie do 100 m oraz pogłębieniem i poszerzeniem Kanału Kiełpińskiego (do głębokości 3 m i szerokości 25 m) wraz z podejściem (do głębokości 3,2 m i szerokości maksymalnej do 35 m) i zakolem (do głębokości 3,0 m i szerokości 35 m), a także na umocnienieniu skarpy wyspy Kiełpiński Ostrów. W zakres inwestycji wchodzi także zakup dwóch pław świetlnych (Kanał Policki) oraz dwóch pław dziennych (podejście do Kanału Kiełpińskiego). Roboty budowlane będą realizowane w formule „Zaprojektuj i wybuduj”. Zgodnie z harmonogramem, inwestycja powinna zostać zrealizowana do końca 2020 roku. Szacunkowy koszt projektu to ok. 22,5 mln zł, z czego dofinansowanie UE wyniesie ok. 19 mln zł.
Źródło: rynekinfrastruktury.pl
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę