[ATB] Nowości

PERI VCT nagrodzony na bauma 2025

Data publikacji:

Adam Hörnig Baugesellschaft mbH & Co. KG (AHA) otrzymała w dniu 6 kwietnia 2025 roku nagrodę bauma Innovation Award w kategorii „Budownictwo” za przełomowe zastosowanie systemu VCT VARIOKIT Composite Track opracowanego przez firmę PERI. Wyróżnienie to podkreśla nie tylko innowacyjność spółki, lecz również praktyczne korzyści płynące z wdrożenia tego systemu w budowie mostów zespolonych.

    PERI VCT nagrodzony na bauma 2025

Prestiżowa nagroda w ramach międzynarodowej platformy innowacji

Nagroda bauma Innovation Award 2025 została przyznana we współpracy z Messe München, VDMA oraz organizacjami branżowymi HDB, ZDB i bbs. Celem inicjatywy jest promowanie przełomowych rozwiązań technologicznych w obszarach ochrony klimatu, cyfryzacji, maszyn, budownictwa i badań naukowych. Spośród 208 zgłoszeń do finału zakwalifikowały się 52 projekty, z których jury wyłoniło 15 nominowanych. Kryteriami oceny były m.in. zastosowanie praktyczne, potencjał ekonomiczny, poziom cyfryzacji, wpływ na środowisko, efektywność wykorzystania zasobów oraz poprawa warunków pracy.

Dzięki nowej metodzie wznoszenia mostów zespolonych spółka AHA wyraźnie wyróżniła się w kategorii „Budownictwo”, pokonując silną konkurencję.

Nowatorska technologia w praktyce – realizacja wiaduktu Thulba

W ramach projektu wymiany przeszło 50-letniego wiaduktu Thulba na autostradzie BAB A7 pomiędzy Fulda a Würzburg, AHA zdecydowała się na zastosowanie innowacyjnej metody budowy z wykorzystaniem systemu VCT VARIOKIT Composite Track firmy PERI przy realizacji drugiej konstrukcji zespolonej.

Zastosowany system deskowań przesuwnych, prowadzony od spodu konstrukcji nośnej, umożliwia betonowanie płyty pomostu bez konieczności wykonywania otworów dla podpór deskowania. Metoda ta nie tylko poprawia jakość konstrukcji, lecz także znacząco skraca czas budowy oraz minimalizuje zakłócenia w ruchu drogowym.

Kluczowe zalety technologii VCT VARIOKIT Composite Track

Prawie bezspoinowe wykonanie płyty pomostu: Brak przebić eliminuje ryzyko powstawania rys oraz umożliwia równomierne rozłożenie obciążeń. Skrócony czas realizacji: Swobodny dostęp od góry pozwala na efektywniejsze prowadzenie prac zbrojeniowych, co istotnie wpływa na czas zakończenia inwestycji.

Zrównoważony rozwój i bezpieczeństwo ruchu: Krótszy czas budowy przekłada się na redukcję emisji CO₂ w fazie realizacji. Dodatkowo, niemal nieprzerwane wykonanie płyty pomostu wpływa korzystnie na trwałość obiektu, poprawiając ogólny bilans emisji CO₂ dla całej konstrukcji.

Nowe standardy w budownictwie mostowym

Wprowadzając to innowacyjne rozwiązanie, AHA wyznacza nowe kierunki rozwoju w budownictwie mostowym. Decyzja o wdrożeniu systemu VCT VARIOKIT Composite Track potwierdza konsekwentne dążenie firmy do przełamywania tradycyjnych metod i ich zastępowania nowoczesnymi, zasobooszczędnymi technologiami.

– Nigdy nie zadowalamy się aktualnym stanem rzeczy. Dzięki nowemu mostowi wspornikowemu mamy szansę dalej rozwijać nasze projekty i metody pracy oraz wnieść istotny wkład w innowacyjność branży –
podkreślił Peter Wagner, Dyrektor Działu Mostów i Inżynierii Lądowej w Adam Hörnig Baugesellschaft mbH & Co. KG.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

Wacker Neuson - targi Bauma 2025


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Ładowarka Avant e527 na targach Bauma 2025


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.