Pomimo trwającej pandemii Covid-19 i jej wpływu na rynek maszyn ciężkich i pojazdów przemysłowych Chiny osiągnęły najwyższy rekord sprzedaży od połowy 2020 r.
XCMG to przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją sprzętu ciężkiego. Obecnie zajmuje czwarte miejsce na świecie w branży sprzętu budowlanego. Firma jest liderem eksportu wśród chińskich marek. Z wartością marki wynoszącą 80,276 mld CNY (12,42 mld USD) XCMG znalazło się na liście 500 najbardziej wpływowych na świecie marek The World Brand Lab w 2020 r.
Plan działań XCMG przynosi inwestycje o łącznej wysokości 21,056 mld CNY (3,26 mld USD), dodatkowo wzmacnia jego działania w sektorze tradycyjnych maszyn infrastrukturalnych oraz modernizację inteligentnego cyfrowego przemysłu budowlanego wspieranego przez 5G. Ponadto XCMG oficjalnie otworzył Banco XCMG w Pouso Alegre w Brazylii, pierwszy zagraniczny bank będący w całości własnością firmy i pierwszy w Brazylii bank korporacyjny z kapitałem Chińskim. Bank służy jako nowa platforma finansowa dla firm chińskich i brazylijskich.
Nowa strategia rozwoju XCMG, integrująca innowacje technologiczne, inteligentną produkcję (IM), internacjonalizację, handel elektroniczny i finansowanie, wniosła witalność do firmy i marki. W maju i sierpniu 2020 r. bezzałogowa flota maszyn drogowych XCMG z powodzeniem ukończyła odcinki Panzhihua-Dali, nowych autostrad Liuzhou-Nanning i Pekin-Xiong’an. W listopadzie XCMG wypuściło na rynek pierwszą chińską ładowarkę kołową z napędem elektrycznym XC9350, dzięki czemu firma stała się jedynym producentem w Chinach i jednym z trzech na świecie posiadających zdolność do produkcji tego typu sprzętu o masie 35 t.
Kierując się innowacjami, XCMG stworzył nowe bazy komunikatorów internetowych oraz strategiczne powstające platformy branżowe i usługowe. Firma ustanowiła wiele rekordów sprzedaży w całym roku 2020, szczególnie w sektorach dźwigów i koparek. 24 listopada XCMG dołączył do targów Bauma China 2020 z pełną gamą wystawową. Podczas czterodniowych międzynarodowych targów XCMG zorganizowało ponad 100 wydarzeń online i na miejscu, a łączna liczba wyświetleń transmisji na żywo z całego świata przekroczyła 20,16 mln.
Pod koniec marca 2020 r. XCMG uruchomiła swoją pierwszą globalną inicjatywę zdrowotną Total Health Program (THP), w odpowiedzi na wybuch epidemii Covid-19 i rosnące wyzwania zdrowotne w kluczowym okresie wznowienia działalności i produkcji. Program THP ma na celu wspieranie pracowników XCMG w poprawie zdrowia, odporności i siły, a także podejmowanie działań w bazach produkcyjnych i firmach w celu stworzenia zdrowszego środowiska pracy.
24 października XCMG z powodzeniem zorganizowało dziesiąte firmowe spotkanie sportowe, w którym wzięło udział 810 sportowców-pracowników z 27 drużyn biorących udział w corocznych rozgrywkach sportowych. Wydarzenie transmitowano na żywo dla 9 mln widzów na całym świecie.
Prestiżowa nagroda dla Kuboty
Łączniki hydrauliczne typu S firmy Caterpillar
Volvo Construction Equipment testuje podczas mroźnej zimy
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę