Indyjskie ciągniki marki Solis przeznaczone są do prac w rolnictwie, sadownictwie oraz działalności komunalnej. Oferowana moc mieści się w zakresie od 18 do 90 KM, do tego napęd na dwa (2 WD) lub cztery koła (4 WD). Ciągniki Solis są coraz bardziej popularne na rynku, rocznie produkowanych jest około 80 tys. tych maszyn, które sprzedawane są w krajach Europy, Azji, Afryki i Ameryki Południowej. W naszym kraju jedynym importerem marki jest firma Solis Polska z Rawy Mazowieckiej.
W ofercie Solis Polska znajdują się między innymi ciągniki o małych gabarytach, które przy szerokości 94 - 121,5 cm doskonale radzą sobie w pracach komunalnych, ogrodnictwie, gospodarstwach szkółkarskich oraz sadach. Zaletą ciągników Solis jest również ich prosta budowa i obsługa. Brak jest tutaj zaawansowanej elektroniki, a napęd zapewniają sprawdzone 3-cylindrowe silniki wysokoprężne firmy Mitsubishi.
Model ciągnika 20 4WD FL dysponuje silnikiem MVL3E o pojemności 952 cm³ i mocy 18,2 KM, uzyskiwanej przy 2700 obr./min. Posiada napęd na 4 koła, sterowaną mechanicznie blokadę mechanizmu różnicowego oraz skrzynię biegów z 6 biegami w przód i 2 w tył. Minimalna prędkość poruszania się wynosi 1,25 km/h, maksymalna 17,05 km/h.
Ze względu na swoje gabaryty, z szerokością 95 cm, maszyna ta jest bardzo zwrotna, a jej minimalny promień skrętu wynosi zaledwie 2,4 m. Układ hydrauliczny zasilany jest pompą o wydajności 12,37 l/min, podnośnik tylny sterowany jest mechanicznie, jego maksymalny udźwig wynosi 500 kg. Do działań komunalnych wystarczająco. Tylny WOM oferuje prędkość 540 lub 1000 obr./min.
W wersji podstawowej z ramą ochronną ciągnik ma masę 905 kg. Można go jednak doposażyć w ogrzewaną i wentylowaną kabinę, radio z głośnikami, ogumienie przeznaczone do jazdy po trawie, a także dodatkowy osprzęt jak TUR, opryskiwacz zawieszany, kosiarkę bijakową, mulczer, pług do śniegu.
Dla bardziej wymagających użytkowników ciekawą propozycją jest model Solis 26 HST, wyposażony w fabryczną kabinę. W tej wersji ciągnik posiada silnik o pojemności 1319 cm³ o mocy 26 KM i z maksymalnym momentem obrotowym 76,3 Nm. Za przenoszenie napędu na 4 koła odpowiada hydrostatyczna skrzynia biegów, maksymalna prędkość ciągnika to 21 km/h, dostępne są również biegi pełzające i tempomat.
Układ hydrauliczny zasilany jest pompą o wydajności 16,5 l/min, tylny podnośnik zapewnia udźwig 600 kg, a tylny wał odbioru mocy obraca się z prędkością 540 obr./min. Kabina operatora zapewnia większe poczucie komfortu podczas pracy, jest wyciszona, uszczelniona oraz posiada system ogrzewania tak przydatny w okresie jesienno-zimowym.
Ciągnik 26 HST jest szerszy od prezentowanego poprzednika, jego maksymalna szerokość to 121,5 mm, promień skrętu wynosi wówczas 3,05 m w prawo oraz 2,62 m w lewo. W standardowym wyposażeniu ciągnika znaleźć można wskaźnik poziomu paliwa, przedni hak holowniczy, w opcji jest natomiast wspomniana kabina, kosiarka międzyosiowa oraz różnego rodzaju ogumienie.
Generatory Himoinsa na największym moście wiszącym nad Dunajem
Budownictwo w Europie. Cyrkularność w 50 procentach do 2040 r.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę