Toyota Material Handling Europe rozszerza swoją ofertę o nową generację elektrycznych wózków widłowych z przeciwwagą, które przeznaczone są do zastosowań w ciężkich warunkach zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynków. Nowe modele cechują się solidną konstrukcją, posiadają energooszczędną baterię, a także co ważne, nie generują hałasu ani szkodliwych spalin.
Seria Toyota Traigo80 zawiera modele o maksymalnym udźwigu od 2 do 3,5 t i wysokości podnoszenia do 6,5 m. Dostępna jest wersja o kompaktowych wymiarach, przeznaczona do działań w ograniczonej przestrzenia oraz z większą obudową i większym akumulatorem o dłuższym czasie działania bez konieczności ładowania baterii.
Seria 80-woltowa Toyoty jest dostępna z kilkoma rozwiązaniami w zakresie akumulatorów, w tym wersją litowo-jonową, kwasowo-ołowiową lub ogniwami paliwowymi. Modele z bateriami litowo- jonowymi o wysokiej gęstości, dostępne są z dwoma inteligentnymi pakietami energetycznymi, które pozwalają uzyskać maksymalną efektywność energetyczną przy jednoczesnej redukcji emisji CO2 i obniżeniu kosztów zużywanej energii.
Dostosowując pojemność baterii oraz rodzaj stosowanej ładowarki, klient ma pewność że czas ładowania zostanie maksymalnie zoptymalizowany. Nowy Traigo80 wyposażony w mały akumulator litowo-jonowy może pracować pełną 8-godzinną zmianę, z zaledwie dwiema 15-minutowymi przerwami na ładowanie podczas głównych okresów pracy i 45 minutami dodatkowego ładowania podczas jednej dłuższej przerwy.
Dla użytkowników, którzy chcą wybrać źródło energii kwasowo-ołowiowe Toyota oferuje łatwą i szybką wymianę baterii z boku - za pomocą napędzanego wózka paletowego. Innym rozwiązaniem przewidzianym dla wózków widłowych Traigo80 będzie wodór, który również pozwala na bezemisyjną pracę i może być szybko zatankowany w ciągu zaledwie kilku minut.
Stanowisko operatora zostało wyposażone w regulowany podłokietnik, wielofunkcyjny wyświetlacz z przyciskami oraz opcjonalny, zintegrowany kolorowy ekran dotykowy, który wyświetla kluczowe informacje dotyczące jazdy, takie jak wysokość podnoszenia, masa ładunku i pozycja masztu, aby zapewnić bezpieczną i wydajną pracę. Do wyboru jest też cała gama elementów sterujących, które można dopasować do preferowanego stylu jazdy.
Są to mini-dźwignie, pojedynczy wielofunkcyjny dżojstik lub dźwignie wielofunkcyjne. Ponadto kabina jest w pełni amortyzowana, opcjonalnie może być całkowicie zabudowana, zmniejsza hałas i wibracje, zapewniając większy komfort.
Dla zapewniania bezpieczeństwa kierowcy, dostępne są funkcje Assist, wśród których znajduje się dobrze znany i sprawdzony już System Aktywnej Stabilności Toyoty (SAS), który stale monitoruje masę ładunku, wysokość podnoszenia i prędkość wózka, aby zapewnić stabilną pracę. W standardzie jest też system telematyki dla monitorowania i ulepszania operacji ładunkowych pod względem bezpieczeństwa, produktywności i opłacalności.
Słabość przekuta w siłę z firmą MB Crusher
Nowa inwestycja Husqvarna Group w Gamma Technologies
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę