KH-Kipper - Zabudowa trzeciej generacji

KH-Kipper - Zabudowa trzeciej generacji

Tylnozsypowe wywrotki typu W1C z płaską podłogą od lat należą do najbardziej popularnych produktów oferowanych przez firmę KH-Kipper. Zmieniające się potrzeby rynku, a także stale rosnące koszty transportu zmuszają podkieleckie przedsiębiorstwo do poszukiwania coraz lepszych rozwiązań, zapewniających większe możliwości przewozowe. W efekcie tych poszukiwań powstał nowy model klasycznej, kwadratowej zabudowy skorupowej W1C, przeznaczonej dla budownictwa i lekkiego transportu kopalnianego.

Podczas prac projektowych konstruktorzy skupili się na zmniejszeniu masy, zwiększeniu pojemności i wytrzymałości skrzyni, sprawnym wyładunku oraz nowoczesnym designie. Nowa zabudowa W1C z nawiązką spełnia te założenia, oferując nie tylko większą ładowność dzięki niższej masie, ale także szereg innych korzyści. Projekt został też zarejestrowany jako wspólnotowy wzór przemysłowy chroniony na terenie całej UE.

Uniwersalna kwadratowa

Klasyczna kwadratowa zabudowa W1C o pojemności 16 m³ to uniwersalna skrzynia doskonale sprawdzająca się w zróżnicowanych, także ekstremalnie trudnych warunkach klimatycznych, zarówno w tropikalnej Afryce, jak na zimnej Syberii, wszędzie tam, gdzie potrzebne są proste, a jednocześnie solidne i niezawodne środki transportu z wydajnym podgrzewaniem skrzyni za pomocą spalin.
Zabudowy W1C są z powodzeniem wykorzystywane do różnych zastosowań w budownictwie oraz lżejszym transporcie kopalnianym, do przewozu piasku, żwiru, kamieni o mniejszej frakcji i asfaltu.
Nowy projekt zabudowy jest sumą doświadczeń firmy KH-Kipper z różnych rynków, na których eksploatowane są zabudowy kwadratowe, oraz potrzeb klientów głównie z krajów WNP i Afryki.

Mniej znaczy lepiej

Nową zabudowę W1C wykonano z odpornej na uszkodzenia wysoko wytrzymałej stali Hardox o grubości 6-10 mm (podłoga) i 4-8 mm (burty boczne), a konstrukcję nośną z mocnej stali Strenx. Sztywność zapewniają zabudowie dwie podłużnice, poprzeczki oraz przetłoczenia, a odpowiednią wytrzymałość nadaje jej rama pośrednia z profili o przekroju kwadratowym. W odróżnieniu od poprzedniego modelu, nowa skrzynia ma podłogę ze znacznie mniejszą liczbą połączeń spawanych. Podłoga ma płaską powierzchnię i szerokość 2 m, co umożliwia przewóz dodatkowego sprzętu na zabudowie. Pozbawione dodatkowych poprzeczek profilowane burty boczne wzmacnia profil górny i boczny, a spaja ściana przednia.
Dzięki usunięciu części elementów i zmienionej budowie, konstrukcja zabudowy jest bardziej sprężysta i - co za tym idzie - bardziej trwała i odporna na uszkodzenia, a także o 500-600 kg lżejsza, co oznacza większą ładowność. Zmniejszenie liczby elementów wchodzących w skład zabudowy i uproszczenie jej kształtu skraca czas produkcji, redukuje zapotrzebowanie na materiały i chroni środowisko.  
Odpowiednio wyprofilowane naroża skrzyni zapobiegają zaleganiu ładunku, a wykorzystujący spaliny system podgrzewania przeciwdziała przyklejaniu się do niej lepkich materiałów, co ułatwia wyładunek i zwiększa bezpieczeństwo. W nowej skrzyni zwiększono powierzchnię oddającą ciepło - podgrzewane są teraz podłoga, ściana przednia oraz profil górny. Zastosowanie siłownika hydraulicznego Hyva Alpha skróciło czas wyładunku, który może trwać teraz mniej niż 40 sekund. Demontowalne osłony obsypowe można w razie zniszczenia łatwo wymienić. Po zoptymalizowaniu przekroju skrzynia ma niższe burty boczne, co oznacza mniejszą wysokość załadunku, a zabudowa - obniżony środek ciężkości. Zapewnia to większą stabilność przy wywrocie oraz w trakcie jazdy, szczególnie w trudnym terenie.

SS

fot.firmowe

Redakcja ATR

Reklama
Powiązane artykuły