[ATB] Nowości Liugong

Liugong - Na dobrych podzespołach

Data publikacji:

Firma Liugong nie ukrywa swoich ambitnych planów związanych z obecnością na rynkach europejskich, w tym w Polsce. Duże nadzieje pokłada w stale modernizowanym asortymencie, którego mocnym punktem są m.in. ładowarki kołowe (na całym świecie pracuje 350 tys. maszyn tego typu z logiem Liugonga) - w tym interesujące modele średniej wielkości 835H i 848H.

Ładowarki tej klasy wymagają solidnego i niezawodnego źródła mocy, spełniającego - co oczywiste - wymagania normy Stage IV. W modelu 835H warunek ten spełnia turbodoładowany, 4-cylindrowy silnik Perkins o mocy brutto 98 kW/131 KM (DOC + SCR), osiągający maksymalny moment obrotowy 530 Nm, zaś w modelu 848H - 6-cylindrowy Cummins o mocy brutto 136 kW/185 KM, zapewniający maksymalny moment 841 Nm. Nowoczesny silnik wyposażony jest w turbosprężarkę VGT o zmiennej geometrii oraz chłodzony układ recyrkulacji spalin (EGR) i nowoczesną technologię SCR, dostarczają dużą moc przy jednoczesnym oszczędnym zużyciu paliwa.

Sprawdzony napęd

Możliwości elastycznego silnika pozwala wykorzystać w pełni układ przeniesienia napędu na cztery koła, oparty na 4-biegowej (3 biegi do tyłu), automatycznej, elektronicznie sterowanej przekładni marki ZF typu powershift, z biegami przełączanymi pod obciążeniem, zapewniającej prędkość do 38,6 i 44,3 km/h (do tyłu - 25,1 i 26,8 km/h). Dobrą trakcję w terenie gwarantują solidne mosty – przedni sztywny, a tylny wahliwy, z kątem uchylenia 24° (+/-12°), oba z mechanizmami różnicowymi o ograniczonym poślizgu (w modelu 835H - tylko przedni), gwarantującymi najskuteczniejsze  przeniesienie momentu obrotowego na koła.
Duża masa ładowarki, zwłaszcza z pełną łyżką, której pojemność  wynosi 1,5-3 lub 2,5-5 m³ (w zależności od modelu), wymaga skutecznego układu hamulcowego. Dlatego w maszynie zastosowano wielotarczowe, mokre hamulce główne na wszystkie koła, uruchamiane hydraulicznie, działające niezależnie na każdy most napędowy. Ważnym uzupełnieniem układu jest hamulec awaryjny, wykorzystujący hamulec postojowy.

Parametry na poziomie

Wydajna hydraulika zasilana dwoma pompami tłoczkowymi, pracująca przy maksymalnym ciśnieniu roboczym 19 i 20,7 MPa (835H i 848H), zapewnia szybkie ruchy robocze, dzięki czemu cały cykl trwa ok. 10 s. (podnoszenie/wysyp/opuszczanie). Wysięgnik o kinematyce typu Z i wysokości podnoszenia 3,72 i 3,93 m (punkt obrotu łyżki) oraz wysypu 2,8 i 2,84 m (łyżka standardowa), z automatycznym ograniczeniem podnoszenia i poziomowaniem łyżki, obsługiwany jest jednym dżojstikiem. Limitujące udźwig duże obciążenie wywracające ładowarki wynosi w pozycji na wprost ok. 9,45 i 11,9 t, a przy pełnym skręcie - ok. 7,35 i 10,8 t. Rama „łamiąca się” pod kątem 40° zapewnia zewnętrzny promień skrętu niespełna 5,41 i 5,59 mdo śladów kół oraz 5,91 i 6,12 m do krawędzi łyżki (standard).
Warto dodać, iż obie ładowarki Liugong wyposażone są w dobrze wyciszoną, bezpieczną (ROPS/FOPS) kabinę z amortyzowanym fotelem, regulowaną kierownicą, klimatyzacją, a także ergonomicznym dżojstikiem i innymi elementami sterowania, niewywołującymi zmęczenia nawet podczas wielogodzinnej pracy.

GA

fot.firmowe

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.