Specjalizująca się w produkcji i sprzedaży profesjonalnych narzędzi diamentowych warszawska firma Midan Technika Diamentowa oferuje wyroby z „wyższej półki”. To pozwala sukcesywnie zdobywać coraz mocniejszą pozycję rynkową, o czym w rozmowie z Grzegorzem Antosikiem mówi Michał Sikora, współwłaściciel firmy Midan Technika Diamentowa.
Proszę pokrótce przedstawić Państwa firmę czytelnikom atb - aktualności techniki budowlanej.
Firma Midan powstała w 2006 r. w Warszawie. Firma od samego początku zajmowała się tylko i wyłącznie narzędziami diamentowymi. Koncentracja tylko na technice diamentowej spowodowała rosnącą pozycję firmy Midan na rynku w tym segmencie.
W historii firmy „milowymi krokami” było otworzenie oddziału w Gdańsku, następnie w Krakowie. Od początku 2020 r. zostaliśmy przedstawicielem firmy AGP w Polsce co również wpłynęło na rozwój firmy.
Skoro mówi Pan o kolejnych placówkach firmy, jak wygląda kwestia dystrybucji Państwa produktów?
Centrala firmy mieści się w Warszawie, mamy również oddział północ w Gdańsku, jak i oddział południe, zlokalizowany w Wieliczce pod Krakowem. Nasze produkty dystrybuowane są również przez sieci wypożyczalni budowlanych czy hurtowni instalatorskich.
Firma Midan Technika Diamentowa jest oficjalnym przedstawicielem marki AGP. Co Pan może powiedzieć o tej marce elektronarzędzi? Czym może przekonać do siebie klientów w naszym kraju?
Jesteśmy wyłącznym dystrybutorem narzędzi AGP do techniki diamentowej. AGP to firma z Tajwanu - trzeci na świecie pod względem ilości wyprodukowanych silników producent wiertnic diamentowych. Sprzęt ten przeznaczony jest dla użytkowników profesjonalnych. Po półtora roku dystrybucji maszyn AGP możemy stwierdzić, że produkt ten został z wielkim entuzjazmem przyjęty przez rynek. Wydaje mi się że ma na to wpływ odpowiednia proporcja ceny do jakości, a także włożona praca handlowców oraz serwisu firmy Midan.
Jak wygląda oferta firmy Midan Technika Diamentowa skierowana na rynek Polski? Która z grup produktów jest wiodąca? Do jakich sektorów gospodarki skierowana jest Państwa oferta?
Bez wątpienia naszym „oczkiem w głowie” są wiertła koronowe. Narzędzia do szlifowania oraz polerowania posadzek, jak i wiertnice to segment rynku w którym zdobywamy coraz mocniejszą pozycję.
Generalnie oferta firmy Midan jest bardzo szeroka. Zaopatrujemy klientów końcowych zajmujących się zawodowo cięciem i wierceniem w betonie, szlifowaniem betonu czy instalacjami. Lwią część naszych klientów stanowią wypożyczalnie sprzętu budowlanego oraz hurtownie. Mamy również dział zajmujący się obsługą zakładów produkcyjnych.
Podjęliście Państwo decyzję o budowie nowej siedziby w Warszawie. Co było głównym motywem do podjęcia tej decyzji?
Brak miejsca, to była główna przyczyna zmiany lokalizacji. Kolejna kwestia to potrzeba poprawy standardu budynku. Ta zmiana była konieczna. Obecnie jesteśmy na etapie odbiorów, czeka nas jeszcze przeprowadzka. Chcemy ją zrobić we wrześniu tego roku.
Nowa siedziba daje nam dużo więcej miejsca magazynowego, produkcyjnego oraz biurowego, co mamy nadzieje spowoduje dalszy rozwój firmy. Dla funkcjonowania naszych oddziałów nowa siedziba niewiele zmienia. Jedyna zmiana to nowy system informatyczny który spowoduje łatwiejsze zamawianie, sprawdzania stanów magazynowych, itp.
Czy wraz ze zmianą siedziby, zmieni się również Państwa oferta sprzedażowa bądź usługowa?
Mamy plan wprowadzić zupełnie nowy produkt w ofercie firmy Midan od 2022 r. Na obecną chwilę niestety nie mogę powiedzieć wiele więcej. Niezależnie od tego, mamy nadzieję, że budowa naszej nowej siedziby w Warszawie wpłynie tylko pozytywnie na pozycję naszej firmy na rynku techniki diamentowej.
Jak epidemia koronawirusa wpłynęła na obroty Państwa przedsiębiorstwa, jak poradzili sobie Państwo w tej wyjątkowej sytuacji i jak Pana zdaniem wpłynęło to na rynek techniki diamentowej w Polsce?
Myślę że nasza branża nie ma prawa narzekać na pandemię. Dla firmy Midan ciężki był początek 2020 r. gdy to wszystko się zaczęło. Tarcza PFR ustabilizowała finanse w firmie w pierwszym półroczu ub. roku. W dalszym okresie obroty firmy były już ustabilizowane.
Na zakończenie proszę powiedzieć jakie są główne cele firmy Midan i oczekiwania związane z nową sytuacją na rynku w najbliższych latach?
Cele mamy cały czas te same, czyli rozwijać swoją pozycję na rynku narzędzi diamentowych w Polsce.
Midan Technika Diamentowa. Osiemnaście lat na rynku
Ochrona środowiska największą troską Renault Trucks
Elektryczne pojazdy Q-Elion firmy Quantron
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę