Firma Doosan Infracore Europe zaprezentowała nowe modele ładowarek kołowych DL220-7 i DL250-7, które są kontynuacją nagradzanej już serii DL-7. Podobnie jak siedem większych maszyn, pokazanych w grudniu 2020 r., nowe modele oferują te same innowacyjne rozwiązania, gwarantując najlepszy na rynku komfort pracy, oszczędność paliwa, wydajność i wytrzymałość.
Jednostką napędową nowych ładowarek DL220-7 i DL250-7 jest 6-cylindrowy silnik Doosan DL06V o mocy odpowiednio 162 i 174 KM. Silniki Doosan spełniają wymagania europejskiej normy Stage V bez konieczności stosowania układu recyrkulacji spalin dzięki technologiom selektywnej redukcji katalitycznej i utleniania katalitycznego oraz filtrowi cząstek stałych. Oferują także zmniejszone o 5% zużycie paliwa w porównaniu z maszynami poprzedniej generacji, a jednocześnie zapewniają wymaganą moc i moment obrotowy.
Nową ich funkcją jest inteligentny system sterowania Doosan DSGS, który analizuje indywidualny sposób jazdy i zachowanie operatora i pomaga w uzyskaniu optymalnego zużycia paliwa. Za przenoszenie napędu odpowiada standardowo montowana automatyczna 4-biegowa skrzynia biegów PowerShift oraz mechanizm różnicowy z automatycznym ograniczeniem poślizgu (LSD).
W opcji dostępne są: 5-biegowa skrzynia PowerShift z funkcją blokady przetwornika momentu obrotowego oraz wytrzymałe osie HDL z hydrauliczną blokadą mechanizmu różnicowego (DHL), ważną szczególnie przy większym obciążeniu. Maksymalna prędkość jazdy wynosi 40 km/h. Układ hydrauliczny został zmodernizowany, gwarantuje teraz lepszą wytrzymałość i dłuższy okres eksploatacji.
Dla uzyskania skróconych czasów cykli i większej oszczędności paliwa, ramię podnoszące jest amortyzowane przez akumulator hydrauliczno-pneumatyczny, który połączony z układem hydraulicznym podnoszenia działa jak amortyzator. Układ odłączania obciążenia LIS (Load Isolation System) zapewnia płynną jazdę i większą wydajność dzięki poprawionej stabilności podczas ruchu ładowarki.
Ramię podnoszące z układem kinematycznym typu Z zapewnia dużą moc wyrywającą i udźwig, a duży kąt zrzutu zapewnia efektywny wyładunek. W wersji HL ładowarki wyposażone są w ramię do wysokiego podnoszenia oraz przeciwwagę 300 kg. Standardowe pojemności łyżki modeli DL220-7 oraz DL250-7 to odpowiednio 2,3 i 2,5 m³.
Nowa kabina operatora daje znacznie większe pole widzenia dzięki zastosowaniu okien większych o 14%, na kabinie zamontowano ponadto światła robocze LED. Wewnątrz niej znajduje się zaś ulepszony układ kierowniczy i zaawansowany elektroniczny układ sterowania z funkcją systemu inteligentnego kluczyka, który zapobiega kradzieży maszyny i umożliwia zdalne sterowanie drzwiami.
Wyposażenie kabiny obejmuje również podgrzewany fotel Grammer Actimo XXL z pełną regulacją amortyzacji w poziomie i w pionie, 3-punktowy pas bezpieczeństwa, nowy panel sterujący z szybą z powłoką antyrefleksyjną oraz programowalny, ergonomiczny dżojstik EMCV wbudowany w podłokietnik. Czytelny 8” ekran zapewnia dostęp do wszystkich najważniejszych ustawień i informacji.
Wyświetla obraz z tylnej kamery, umożliwia też intuicyjne sterowanie systemem HVAC (ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja), radiem z Bluetooth itd. Fabrycznie instalowany system zarządzania flotą DoosanConnect dostarcza, poprzez satelitę i sieci komórkowe, obszerne informacje na temat wydajności każdej maszyny i jej diagnostykę, rozwiązanie bardzo przydatne do efektywnego zarządzania flotą.
Opcjonalnie ładowarki można wyposażyć w rozszerzony pakiet oświetlenia roboczego, elektrycznie regulowane tylne lusterka oraz sprężarkę powietrza z dmuchawą. Ładowarki kołowe Doosan są objęte pełną gwarancją na 3 lata lub 5000 mth.
Aktualizacja oprogramowania dronów HCSS
90 lat AL-KO na rynku
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę