Biegnący pod kanałem La Manche Eurotunel, łączy Wielką Brytanię i Francję, tak że z połączenia kolejowego pomiędzy Londynem, a Paryżem rocznie korzysta około 20 milionów pasażerów. W godzinach szczytu pociąg odjeżdża tutaj co trzy minuty, a dziennie odległość tę pokonuje aż 270 pociągów. Firma Palfinger dostarczyła niestandardowe rozwiązania konieczne do przeprowadzenia prac w tych trudnych warunkach.
27 lat po otwarciu Eurotunelu, będzie on również wykorzystywany w celu dostarczania energii. W tunelu instalowany jest bowiem kabel wysokiego napięcia prądu stałego, który umożliwi przepływ energii elektrycznej między Wielką Brytanią, a Francją.
Ocena ryzyka przeprowadzona przez Eurotunel wykazała, że stosowanie standardowych rozwiązań podczas prowadzenia prac konserwacyjnych mogłoby spowodować uszkodzenia zainstalowanej infrastruktury. Z tego powodu GOS Tool Engineering Services i Palfinger Railway otrzymały zadanie znalezienia sposobu na wykluczenie takiej możliwości.
Na potrzeby Eurotunelu dostosowano 16 specjalistycznych dźwigów i platform nożycowych montowanych na szynach, które będą działać w tunelu do 40 m pod powierzchnią morza, na odcinku o długości 50,54 km.
Ze względów bezpieczeństwa podczas prac prowadzonych w Eurotunelu, wymagane są urządzenia ograniczające ruch poziomy i pionowy, które spełniają wymagania PLd (Performance Level d) zgodnie z normą bezpieczeństwa EN 13849. Firma Palfinger, na specjalne zamówienie opracowała mała serię podnośników nożycowych PA1500, które spełniają te wymagania.
Zastosowana platforma ma bezpieczne obciążenie robocze 1,5 t i może pracować pod kątem 10º przy pełnym obciążeniu. Kosz ma 6 m długości, a jego szerokość można regulować w zakresie od 2,9 do 4,5 m. W ten sposób maksymalna powierzchnia robocza wynosi prawie 30 m².
Co więcej, modułowa konstrukcja platformy umożliwia jej zastosowanie w wielu różnych pojazdach. Dwie platformy robocze można także ustawić jedna za drugą, a tryb pracy synchronicznej pozawala na równoczesne sterowanie nimi za pomocą prostego w obsłudze pilota. Oprócz nożycowych platform roboczych PA1500 firma Palfinger dostarczyła również 2 żurawie kolejowe PKR 800, 6 żurawi PR 220, 2 platformy PA 200, a także inne niezbędne urządzenia.
Palfinger dostarcza rozwiązania o najwyższe jakości, a swoje działania dostosowuje do potrzeb każdego klienta i jak stwierdził Pan Christian Prantl, szef sprzedaży Palfinger Railway: – Silne partnerstwo i głębokie wzajemne zaufanie to kluczowe elementy sukcesu tego projektu.
Optymalizacja procesów betonowania według Peri
Na jakie parametry zwrócić uwagę przy wyborze narzędzi ręcznych?
Quick Master - mobilne i wydajniejsze węzły betoniarskie firmy Elkon
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę