Amerykańska firma Time Manufacturing Company przejmuje firmę Ruthmann - jej sprzedaż ma się zakończyć w pierwszym kwartale 2021 r. W ramach tej transakcji ten producent podnośników koszowych na podwoziach samochodowych ze znakiem Versalift, przejmie należące do firmy Ruthmann marki podnośników samochodowych Steiger i Ecoline oraz gąsienicowych Bluelift.
Poza podnośnikami i wiertnicami Versalift firma Time Manufacturing Company produkuje również produkty z linii Aspen Aerials z urządzeniami do kontroli mostów i serię BrandFX z nadwoziami z włókna szklanego. W 2017 r. firma ta została przejęta przez Grupę Sterling od ówczesnych właścicieli rodziny O’Flatherty. Następnie w 2019 r. firma zmieniła markę, przenosząc nacisk na uznaną na całym świecie markę Versalift, a obecnie jest znana jako Versalift International - firma produkcyjna Time.
Firma Ruthmann, z siedzibą w Gescher-Hochmoor w Niemczech, ma bogatą historię w produkcji platform montażowych do samochodów ciężarowych w Europie, a ostatnio, wraz z przejęciem amerykańskiego dystrybutora ReachMaster, postawiła na Amerykę Północną. Wcześniej firma nabyła we Włoszech firmę Bluelift, producenta podestów ruchomych.
Rolf Kulawik, dyrektor zarządzający Ruthmann wyjaśnił, że dzięki komplementarności oferty produktowej i historii współpracy, umowa będzie działać na korzyść obu firm. W 2010 r. Ruthmann kupił Versalift Niemcy i od tego czasu działa jako dystrybutor linii modeli Versalift montowanych na pojazdach dostawczych na rynkach niemieckim, szwajcarskim i austriackim.
Dodał również: – To naprawdę ekscytujące, że mamy do czynienia z tą nową sytuacją, na przykład z nowymi rynkami dla nas, takimi jak Stany Zjednoczone, gdzie rozpoczęliśmy współpracę z Ruthman ReachMaster.Time Manufacturing nie ma planów wprowadzenia zmian w zakresie personelu, produkcji czy dystrybucji, a raczej ambicją jest wykorzystanie mocnych stron obu firm w tych obszarach w celu zapewnienia większej dostępności i wsparcia dla klientów.
Firma stwierdziła, że przejęcie to jest powiązane z jej globalnym planem rozwoju z ostatnich trzech lat. Dodała, że nie są jeszcze dostępne żadne konkretne szczegóły dotyczące przyszłego brandingu, ale wyjaśniła, że Time, jako spółka holdingowa, pozwala swoim dobrze znanym markom zająć centralne miejsce; np.: Versalift International, firma Time Manufacturing. – Ruthmann jest niewiarygodnie silną marką, więc wyobrażam sobie, że w przewidywalnej przyszłości marka ta będzie istnieć. Bardziej zastanawiamy się nad efektywnością organizacyjną, która będzie wynikać ze współpracy obu firm – przekonuje Kulawik.
Nie czas na tanią infrastrukturę
Elektryczne wozidło budowlane JCB 1T-E
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę