[ATB] Aktualności Palfinger

Spadek sprzedaży Palfingera

Data publikacji:

Przychody firmy Palfinger w 2020 r. wyniosły 1533,9 mln EUR (1884,2 mln USD) wobec 1753,8 mln EUR (2126,5 mln USD) w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi spadek o 12,5% rok do roku.

EBITDA austriackiego producenta innowacyjnych żurawi i urządzeń podnoszących stosowanych w pojazdach użytkowych i w branży morskiej spadła o 15,6% do 188,7 mln EUR (228,9 mln USD). Marża EBITDA wyniosła 12,3%, w porównaniu z 12,8% w 2019 r. Zysk operacyjny (EBIT) wyniósł 100,3 mln EUR (121,7 mln USD) wobec 149,0 mln EUR (180,7 mln USD) w 2019 r. Spółka odnotowała najniższy poziom zadłużenia netto od 2013 r.

– Nie byliśmy w stanie uniknąć skutków kryzysu. – Dzięki szybkim, ukierunkowanym działaniom daliśmy radę aktywnie przeciwdziałać i dalej napędzać trwający proces transformacji – wyjaśnił. Klauser dodał, że gospodarcze konsekwencje kryzysu wpłyną również na 2021 r. – Nieprzewidywalna zmiana i ryzyko rynkowe ze strony Covid-19 nadal istnieją. Ponadto pod koniec stycznia firma padła ofiarą cyberataku, którego skutki będą nadal odczuwalne.

– powiedział Andreas Klauser, dyrektor generalny Palfinger.

Prognozy wyników

Prognozuje się, że przychody w 2021 r. przekroczą 1,7 mld EUR (2,1 mld USD), a marża EBIT wyniesie 8%. Patrząc dalej w przyszłość, cele finansowe na 2024 r. to osiągnięcie 2,0 mld EUR (2,4 mld USD) przychodów ze wzrostu organicznego, 10% średniej marży EBIT i 10% średniego wskaźnika ROCE w całym cyklu biznesowym - podała firma. – Dzięki pełnemu portfelowi zamówień Palfinger ma dobre pokrycie w pierwszej połowie 2021 r. Oczekuje się, że wszystkie rynki odrodzą się i ustabilizują, a zaczniemy to widzieć od lata – podsumował Klauser.

Polecamy powiązane produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.