Volvo CE - Powrót sztywnej ramy

Data publikacji:

W drugim kwartale bieżącego roku firma Volvo po wieloletniej przerwie ponownie wprowadzi do oferty wozidła sztywnoramowe pod własną marką. Pojazdy będą w pierwszej kolejności kierowane na mniej ugruntowane, perspektywiczne rynki.

Szwedzka firma oferowała już tego typu transportery w przeszłości, w okresie gdy posiadała udziały w amerykańskiej firmie Euclid, specjalizującej się w ich konstruowaniu i wytwarzaniu. Jednak od sprzedaży udziałów Euclida firmie Hitachi w roku 2000, zaprzestała produkcji wozideł sztywnoramowych, pozostając przy maszynach przegubowych.

Doświadczenie i technologia

Wprowadzenie nowych wozideł oparto w znacznym stopniu na wieloletnim doświadczeniu i bogatej wiedzy Terex Trucks - spółki zależnej firmy Volvo CE - w zakresie produkcji maszyn tego typu, które połączono z potencjałem technologicznym Volvo. W ofercie znajdą się 4 modele: 45-tonowy R45D, 60-tonowy R60D, 72-tonowy R70D oraz 100-tonowy R100E. Największe, flagowe wozidło R100E z serii E jest całkowicie nową maszyną Volvo, zbudowaną z uwzględnieniem wymagań rynku i bogatego doświadczenia użytkowników, stanowiącą udaną kombinację sprawdzonych podzespołów oraz nowych technologii i wzornictwa. Z kolei bazujące na cenionych wozidłach TR marki Terex Trucks mniejsze modele z serii D poddano analizie technicznej i modernizacji, aby sprostać standardom oczekiwanym od maszyn Volvo w tym segmencie. Usprawnienia dotyczą m.in. poprawy widoczności i systemów bezpieczeństwa, a także wsparcia technicznego Volvo.
Rezultatem wprowadzenia wozideł sztywnoramowych przez Volvo będzie zaprzestanie z czasem produkcji tych maszyn pod marką Terex Trucks. – Zakup Terex Trucks w roku 2014 był strategiczną decyzją, która umożliwiła Volvo zaoferowanie wozideł sztywnoramowych. Od tamtej pory pracowaliśmy nad projektem zupełnie nowego wozidła, bazującym na 84-letnim dziedzictwie firmy Terex Trucks, a jednocześnie wykorzystującym wiodącą w branży technologię Volvo oraz osiągnięcia w zakresie jakości, bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Obecnie przechodzimy do kolejnego etapu, a wynikiem naszych prac są nowe maszyny Volvo, zwłaszcza R100E z serii E. Jesteśmy przekonani, że zrobią one wrażenie na klientach z branży wydobywczej – mówi Thomas Bitter, wiceprezes ds. marketingu i produktów w firmie Volvo CE.

Prosto ze Szkocji

Według założeń projektowych nowy flagowy model R100E powinien sprostać wymaganiom klientów wobec wozideł sztywnoramowych w zakresie wysokiej wydajności, niskich całkowitych kosztów posiadania, łatwej obsługi serwisowej i dobrego komfortu operatora. Dzięki dużej ładowności i prędkości jazdy, nowej budowie nadwozia w kształcie litery V, wydajnej hydraulice, inteligentnym systemom monitorowania oraz przyjaznemu, ergonomicznemu środowisku pracy kierowcy, wozidło R100E ma umożliwić transport większych ilości materiału w krótszym czasie.
Nowe wozidła marki Volvo będą produkowane w zakładzie Motherwell w Szkocji i rozprowadzane wyłącznie za pośrednictwem sieci dilerskiej Volvo. W tej samej fabryce równolegle będzie kontynuowana produkcja wozideł Terex Trucks, dystrybuowanych przez istniejącą, niezależną sieć sprzedaży maszyn tej marki.

SS

fot.firmowe

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.