W zakładzie Liebherr-Werk Bischofshofen GmbH wyprodukowano 10 000. ładowarkę kołową z serii XPower. To nie tylko symbol rozwoju technologicznego, lecz także potwierdzenie długofalowej i owocnej współpracy z firmą ZF Friedrichshafen AG – producentem przekładni dzielonego napędu stosowanego we wszystkich modelach XPower. Jubileuszowa maszyna, model L 580 XPower, trafiła do Grupy BERGER w Pasawie, gdzie zostanie wprowadzona do eksploatacji w kamieniołomie spółki BERGER Rohstoffe GmbH, niedaleko zakładu ZF.
Przedstawiciele firm ZF, Grupy BERGER oraz Grupy Beutlhauser przybyli do Bischofshofen, aby wspólnie świętować jubileusz.
Wszystkie ładowarki XPower, od L 550 do L 586, wyposażone są w unikalny układ napędowy, łączący zalety napędu hydrostatycznego i mechanicznego. Hydrostatyczny napęd sprawdza się przy krótkich cyklach załadunku, natomiast mechaniczny oferuje wysoką wydajność przy dłuższych dystansach i na wzniesieniach. Dzięki zmiennemu systemowi mieszania mocy, przekładnia automatycznie dostosowuje proporcje pomiędzy oboma torami napędowymi, zapewniając optymalną efektywność i maksymalną wydajność w każdej sytuacji roboczej.
Gerhard Pirnbacher, dyrektor ds. zarządzania jakością w zakładzie Liebherr w Bischofshofen, podkreślił:
– Przekładnia naszego partnera ZF to kluczowy element układu napędowego w ładowarkach XPower. Modele te osiągnęły już łącznie około 64 000 000 godzin pracy, co potwierdza wyjątkową wytrzymałość tego rozwiązania.
W uroczystości przekazania maszyny uczestniczyli przedstawiciele ZF z zakładu w Pasawie, Grupy BERGER – w tym dyrektor zarządzający BERGER Rohstoffe GmbH Matthias Neidhardt – oraz przedstawiciele Grupy Beutlhauser, odpowiedzialni za sprzedaż jubileuszowego modelu. Nowa maszyna otrzymała specjalne oznaczenia, a przekładnia została ręcznie podpisana przez pracowników ZF.
– Cenimy sobie właściwości jezdne, niezawodność oraz stosunkowo niskie koszty eksploatacji naszych ładowarek XPower. Szczególnie cieszy nas fakt, że w nowym modelu zainstalowano przekładnię pochodzącą z naszej rodzinnej Pasawy – powiedział Matthias Neidhardt. Podkreślił również znaczenie zaufanego partnerstwa z firmą Beutlhauser.
Trwałość i niezawodność w wymagających warunkach
Konstrukcja układu dzielonego przekłada się na wyjątkową trwałość – rozkład obciążeń pomiędzy dwa tory napędowe zmniejsza zużycie komponentów, wydłużając ich żywotność. Dzięki temu operatorzy mogą pracować bez przerw, a koszty eksploatacji i konserwacji zostają znacząco zredukowane. Zastosowanie wysokiej jakości materiałów oraz solidna konstrukcja przekładni gwarantują jej niezawodność również w ekstremalnych warunkach.
Brakuje rąk do pracy, a mieszkań coraz mniej. Budownictwo mieszkaniowe w Polsce hamuje
Modułowy system zasilania dla maszyn budowlanych ZQUIP
Innowacyjny podnośnik Ruthmann w służbie zabytkowej twierdzy
Nowe koparki Develon serii 9 – wydajność, bezpieczeństwo i komfort
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę