Podczas targów Bauma Volvo Trucks zaprezentowało rozwiązania wspierające redukcję emisji w transporcie budowlanym. Firma przedstawiła różne pojazdy i technologie związane z elektryfikacją, napędami wodorowymi oraz silnikami spalinowymi zasilanymi paliwami odnawialnymi, takimi jak biogaz.
Strategia producenta opierała się na trzech filarach prowadzących do neutralności klimatycznej do 2040 roku. Volvo Trucks rozwija technologie elektryczne, wodorowe oraz wykorzystujące paliwa odnawialne, aby zapewnić różne opcje dla branży budowlanej w procesie przejścia na bardziej ekologiczne rozwiązania.
Jak zaznaczyło Volvo, w segmencie elektrycznych ciężarówek budowlanych firma posiada w Europie 51% udziału w rynku, a w Ameryce Północnej 40%. Od 2019 roku dostarczyła ponad 4900 pojazdów elektrycznych, z których część trafiła do sektora budowlanego. Portfolio obejmuje elektryczne wywrotki, betonomieszarki, pompy do betonu, dźwigi i inne specjalistyczne pojazdy.
Volvo Trucks pokazało także modele ciężarówek przystosowane do pracy na paliwach odnawialnych, takich jak biogaz czy HVO (hydrotreated vegetable oil). Wszystkie pojazdy Volvo są certyfikowane do pracy na HVO i biopaliwie B100, co pozwala na redukcję emisji CO2 bez konieczności inwestowania w infrastrukturę ładowania.
Na targach pokazano m.in. modele Volvo FH Electric 6x2 w wersji absetzkipper oraz Volvo FMX Electric 6x4 jako wywrotkę trójstronną. Elektryczne ciężarówki Volvo były także obecne na stoiskach partnerów, takich jak Liebherr, Meiller Kipper, MTS, Putzmeister i Schwing Stetter. Wspólnie z firmą Putzmeister przedstawiono zastosowanie elektrycznych pojazdów w transporcie betonu.
Volvo CE i Siemens: pierwsza na świecie całkowicie elektryczna rozbiórka
SAB i Liebherr: długoletnia współpraca w wydobyciu materiałów masowych
Nowe modele Case serii E
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę