[ATB] Aktualności

Mercedes-Benz eActros 600 ustanowił rekord Guinnessa w jeździe ciężarówką na wstecznym

Data publikacji:

Mercedes-Benz Trucks ustanowił nowy rekord Guinnessa w kategorii „najdłuższy dystans przejechany ciężarówką z naczepą na biegu wstecznym (indywidualnie)”. Elektryczny model eActros 600 pokonał w ten sposób dystans 124,7 km, przebijając poprzedni rekord z 2020 roku (ok. 89 km, ciężarówka z silnikiem Diesla, USA).

    Mercedes-Benz eActros 600 ustanowił rekord Guinnessa w jeździe ciężarówką na wstecznym

Jazda odbyła się na zamkniętym torze Motorsport Arena w Oschersleben (Niemcy). Przejazd trwał 6 godzin i 22 minuty, a średnia prędkość wynosiła ok. 20 km/h. Tor, choć przeznaczony dla samochodów osobowych, został wybrany ze względu na możliwość przejazdu bez przerwy i bez ingerencji ruchu drogowego.

Za kierownicą znajdował się Marco Hellgrewe, 50-letni oficer Bundeswehry, który wcześniej ustanowił podobny rekord w 2008 roku, przejeżdżając 64 km wstecz ciężarówką z silnikiem Diesla.

 – Jestem dumny, że razem z Mercedes-Benz Trucks udało się przywrócić rekord do Niemiec – i to z użyciem ciężarówki elektrycznej. Chcieliśmy również zwrócić uwagę na bezpieczeństwo na drogach i wizerunek kierowcy zawodowego. Wielu kierowców, zarówno doświadczonych, jak i uczących się zawodu, wyraziło duże zainteresowanie i wsparcie dla tej inicjatywy – skomentował Marco Hellgrewe. Dodał, że trasa obejmowała łącznie 476 zakrętów, a dużym ułatwieniem były systemy wspomagające jazdę w eActrosie 600.

Po zakończeniu próby na torze, Hellgrewe planuje przejechać jeszcze około 30 km na biegu wstecznym po drogach publicznych, z metą w nowym centrum logistycznym Daimler Truck w Halberstadt. Przejazd będzie eskortowany przez policję.

Rainer Müller-Finkeldei, szef działu inżynierii produktowej Mercedes-Benz Trucks poratulował Hellgrewe osiągnięcia nowego rekordu i podkreślił: 

Mamy nadzieję, że ten przejazd będzie impulsem do dalszego rozwoju napędów alternatywnych oraz infrastruktury ładowania.

Mercedes-Benz Trucks zwraca uwagę, że cofanie jest ważnym elementem codziennej pracy kierowców ciężarówek. Firma współpracowała przy tym przedsięwzięciu z organizacjami wspierającymi wizerunek zawodu kierowcy – PROFI – Pro Fahrer-Image e.V. oraz Blicki e.V., które otrzymały również wsparcie finansowe.

Prof. Dr. Dirk Engelhardt był dumny, że PROFi wsparło ten projekt, ponieważ jego zdaniem podkreśla znaczenie pracy kierowców i promuje ich pozytywny wizerunek. Zaś Dirk Hendler z Blicki e.V. dodał: – To dobra okazja, by zwiększyć świadomość dzieci i rodzin na temat bezpieczeństwa drogowego.

Informacje techniczne o eActros 600

Seryjną produkcję eActrosa 600 rozpoczęto pod koniec 2024 roku. Jego zasięg to do 500 km bez ładowania (przy 40-tonowym zestawie), a dzięki ładowaniu podczas przerw kierowcy – potencjalnie ponad 1000 km dziennie. Pojazd wyposażono w trzy akumulatory (621 kWh) oparte na technologii LFP. Przewidziany okres eksploatacji to 10 lat lub 1,2 mln km. eActros 600 został również wyróżniony tytułem „International Truck of the Year 2025”.

W eActrosie 600 zastosowano szereg systemów wspierających kierowcę, m.in. MirrorCam, Sideguard Assist i Active Brake Assist. Mają one za zadanie poprawiać widoczność, ułatwiać manewrowanie i ostrzegać przed zagrożeniami, zwłaszcza podczas cofania i pracy w trudnych warunkach.

Infrastruktura ładowania i nowe centrum logistyczne

Mercedes-Benz Trucks planuje rozwijać własną sieć ładowania w Europie – do 2030 roku ma powstać ponad 3000 punktów szybkiego ładowania. Współpracuje przy tym z firmą Milence, której celem jest stworzenie 1700 publicznych stacji ładowania do 2027 roku.

Nowe Global Parts Center Daimler Truck w Halberstadt ma rozpocząć działalność w lipcu 2025 roku. Z obiektu o powierzchni 270 tys. m² będą wysyłane części zamienne do centrów logistycznych w Europie, Azji i Ameryce Południowej.

 

Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

Wacker Neuson - targi Bauma 2025


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Ładowarka Avant e527 na targach Bauma 2025


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.