Podczas tegorocznych targów Demopark 2025 w Eisenach, Mercedes-Benz Special Trucks zaprezentuje ponad 20 pojazdów Unimog, a także modele Arocs i eActros przeznaczone do zastosowań komunalnych. Firma koncentruje się na pojazdach do całorocznego użytku, prezentując nowości technologiczne, takie jak system sterowania Uni-Touch oraz spełnienie wymagań rozporządzenia GSR.
Mercedes-Benz Special Trucks przedstawi ponad 20 specjalistycznych nośników osprzętu Unimog, wyposażonych m.in. w kosiarki, zamiatarki, urządzenia do podlewania, odśnieżarki, rozrzutniki oraz chippery. Wśród eksponowanych modeli znajdzie się również Unimog U 5023 z żurawiem załadunkowym i wyciągarką samowyciągową z serii terenowej. Pokazy pojazdów i ich funkcjonalności odbędą się na zewnętrznej ekspozycji targowej.
Premiera modelu Unimog U 219 z platformą o zmniejszonej wysokości załadunku – poniżej 1,2 metra – stanowi odpowiedź na potrzeby służb komunalnych i zakładów budowlanych. Dzięki fabrycznemu obniżeniu ramy, odpowiedniemu zestawowi kół i opon oraz zmniejszonej ramie pośredniej, wysokość załadunku z tyłu pojazdu została zredukowana o około 20 cm względem standardowego modelu. Prezentowany egzemplarz został wyposażony przez firmę Eggers Fahrzeugbau GmbH.
Wprowadzony system operacyjny Uni-Touch oferuje intuicyjne sterowanie osprzętem dzięki przeprojektowanej konsoli centralnej z ekranem dotykowym, który można obracać i pochylać. Liczbę fizycznych przycisków zredukowano na rzecz przypisywanych indywidualnie funkcji. Wielofunkcyjny joystick z możliwością mocowania po stronie kierowcy lub pasażera pozwala na ergonomiczną obsługę, dostosowując się do ruchu zawieszenia fotela.
Nowy system spełnia również wymagania unijnego rozporządzenia 2019/2144 (General Safety Regulation II). W standardzie pojazdy wyposażone są m.in. w systemy Sideguard Assist, Frontguard Assist, Traffic Sign Assist, kamerę cofania oraz system ostrzegania o spadku ciśnienia w oponach.
Na Demopark zadebiutują także pojazdy Mercedes-Benz Arocs i eActros w konfiguracjach dedykowanych zimowemu utrzymaniu dróg. Model eActros 400, wyposażony w 6-metrowy rozrzutnik soli, zbiornik na 2.640 litrów solanki oraz pług śnieżny firmy Bucher Municipal (szerokość robocza ponad 4,5 m), przeszedł pomyślnie pięciomiesięczne testy eksploatacyjne na autostradzie A9 w rejonie Münchberg, pokonując ponad 8.000 km.
Model Arocs 2948 zostanie zaprezentowany z konfiguracją 6x4/4 z napędem na przednią oś oraz tylną osią skrętną, co stanowi rozwinięcie zastosowania tej serii poza tradycyjny sektor budowlany.
Mercedes-Benz Special Trucks przejmuje pełną odpowiedzialność za całość oferty pojazdów ciężarowych z gwiazdą do zastosowań komunalnych, wywozu odpadów oraz ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa. W ramach rozwoju organizacyjnego jednostka ta będzie wspierać sprzedaż także w zakresie modeli z serii A – Actros, eActros, Arocs, eArocs i Atego – korzystając ze sprawdzonych struktur dedykowanych liniom Unimog, Econic oraz eEconic.
– Naszym celem jest dostarczenie kompleksowych rozwiązań pojazdów użytkowych do zastosowań komunalnych przez cały rok. Rozszerzenie oferty o modele eActros i Arocs oraz wdrożenie nowoczesnych systemów, takich jak Uni-Touch i GSR, potwierdza nasze zaangażowanie w bezpieczeństwo, ergonomię i efektywność – powiedział przedstawiciel Mercedes-Benz Special Trucks.
Podnośnik Zoomlion ZT72J-V – imponujący zasięg i nowoczesna technologia
Manitou Group i Kiloutou testują pierwszą retrofitowaną ładowarkę teleskopową
Atlas Copco DZS 600/1200 VSD+ – bezolejowe pompy próżniowe z napędem
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę