[ATB] Aktualności

Prestiżowy projekt Doka w Kuwejcie

Data publikacji:

Droga Nawaseeb w Kuwejcie stanowi ważną część krajowej infrastruktury kraju, zapewniając strategiczny korytarz logistyczny do sąsiedniej Arabii Saudyjskiej. Dostarczając rozwiązanie dla odcinka mostu autostradowego, Doka pomogła Kuwejtowi osiągnąć przełomowe osiągnięcie; pierwszy most wspornikowy na miejscu. Jako dostawca kompleksowych usług Doka dostarczyła rozwiązanie, które obejmowało planowanie 3D, wsporniki formujące (CFT) oraz wsparcie instruktorów deskowania, aby zapewnić płynny, szybki i ekonomiczny proces.

Odcinek RA217 Nawaseeb Road, znany również jako Route 40, jest jednym z najważniejszych projektów infrastrukturalnych i transportowych Kuwejtu i jest częścią Planu rozwoju Kuwejtu na lata 2015-2020. Inwestycja, obejmująca 37 km, obejmuje przebudowę i rozbudowę autostrady w sześciopasmową dwujezdniową (po trzy w każdym kierunku) z 9 węzłami i 3 mostami, której ostatecznym celem jest poprawa dostępu i bezpieczeństwa na drogach poprzez wyeliminowanie zakrętów i zastąpienie ich rondami na wszystkich węzłach.

Jako wyjątkowe wyzwanie dla tego projektu, Doka musiała znaleźć rozwiązanie odlewane dla dwóch głównych mostów, w tym przęseł między pirsami, które w najdłuższym z nich mierzyły 110 m każdy i łączną długość 940 m, a także jeden most rampowy o maksymalnej rozpiętości 95 m między filarami i długości 893 m. 

Planowanie, systemy szalunkowe i instruktorzy szalunków z jednego źródła

Łącząc doświadczenie Doka w planowaniu, praktycznej inżynierii i dostawie, Doka wykorzystała swoje wewnętrzne, cyfrowe narzędzia planowania do zaprojektowania odpowiedniego rozwiązania dla projektu, które obejmowało szczegółowe projekty, które pomogły przyspieszyć proces planowania.

Ponadto w DokaCAD for Revit opracowano model 3D, aby zapewnić bardziej precyzyjną wizualizację systemu CFT. 
W sumie 6 dźwigarów wspornikowych Doka uzupełnionych o około 2000 m² deskowania wielkopowierzchniowego TOP 50 zostało zastosowanych zarówno na mostach głównych, jak i rampowych na węźle nr 5. W sumie podczas tego procesu zużyto około 825 t materiału Doka.

 

Minimalne części skracały czas montażu do minimum

Korzystając z Cantilever Forming Traveler firmy Doka, klient był uspokojony wysoką precyzją oraz sposobem, w jaki jego modułowe komponenty umożliwiły mu elastyczne i szybkie dostosowywanie się do zmieniającej się geometrii mostów. Dzięki ergonomii systemu i niewielkiej liczbie oddzielnych części proces budowy został zoptymalizowany, co oznacza krótszy harmonogram budowy w celu obniżenia kosztów.

Przemawiając w imieniu arabskich wykonawców Mohamed Dackrory, zastępca kierownika wykonawczego, powiedział:

– Korzystając z rozwiązania firmy Doka Cantilever Forming Traveler, projekt skorzystał na posiadaniu kompleksowego rozwiązania, które było łatwe w użyciu dla naszych zespołów montażowych, a jednocześnie pozostało elastyczne pod względem wszechstronność dla różnych wyzwań projektu. Biorąc pod uwagę złożoność tego projektu, byliśmy uspokojeni bogatym doświadczeniem i wiedzą fachową firmy Doka w zakresie budowy mostów i byliśmy bardzo zadowoleni z naszej współpracy.
 

Łatwa regulacja dzięki siłownikowi hydraulicznemu

Ze względu na ograniczoną przestrzeń dostępną na miejscu, do rozszalowania wewnętrznego szalunku ściennego zastosowano siłowniki hydrauliczne. Różne cylindry hydrauliczne i inne zintegrowane funkcje pozwoliły na łatwy proces regulacji bez użycia wciągników łańcuchowych lub dodatkowej siły roboczej.

Bezpieczeństwo przede wszystkim dzięki łożyskom ślizgowym

Wózek do formowania wspornikowego wykorzystuje specjalne łożyska ślizgowe, które umożliwiają bezpieczne i kontrolowane manewrowanie, jednocześnie zapobiegając niepożądanemu ruchowi wzdłuż jego wzniesień.

Dzięki tej funkcji bezpieczeństwo ekipy budowlanej zostało zapewnione na każdym etapie projektu poprzez w pełni zabudowane pomosty robocze oraz zintegrowany system drabin na wszystkich poziomach.
 

Szalunki do głowic pirsów i tymczasowych wież wsporczych

Poza dźwigarami szalunkowymi Doka dostarczyła również deskowanie do głowic filarów o wysokości do 20 m i 12 m długości i zostało zamontowane na wieżach nośnych d3 z deskowaniem dźwigarowym Top 50.

Ze względu na ograniczenia związane z istniejącym gazem rurociągów, umiejscowienie filarów było wstępnie zdefiniowane, co skutkowało różnymi rozpiętościami, co doprowadziło do braku równowagi w dostawie konstrukcji. Aby podeprzeć pomost mostu w tej fazie, zastosowano wieże Doka UniKit do bezpiecznego przeniesienia maksymalnej siły 3800 kN, aby przywrócić równowagę procesu i zapewnić bezpieczną dostawę filarów.

Instruktorzy ds. deskowań firmy Doka wspierali dostawę na miejscu, upewniając się, że deskowanie jest efektywnie wykorzystywane i że wszystkie operacje przebiegają sprawnie od początku do końca.
 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.