Doosan wprowadziła pierwsze usługi systemu telematyki w swoich maszynach w 2005 r. Od tego czasu producent stale rozwija tą technologię i rozszerza zakres zastosowań bazujących na systemie DoosanConnect oraz rozwiązaniach informatyczno-komunikacyjnych (ICT). Firma udostępniła także dedykowaną aplikację mobilną na urządzenia z systemami Apple i Android, przeznaczoną do obsługi systemu zarządzania flotą i zasobami. O dużej popularności aplikacji świadczy fakt, iż z jej pomocą obsługiwanych jest ponad 80 tys. koparek, ładowarek kołowych i wozideł przegubowych marki Doosan na całym świecie.
System DoosanConnect monitoruje w czasie rzeczywistym główne parametry silnika oraz elementów układu hydraulicznego, dostarcza także informacji o lokalizacji maszyny na placu budowy, czasie pracy, zużyciu paliwa, przebytej drodze, a także służy do zdalnej diagnostyki.
W ten efektywny sposób pozwala na sprawne zarządzanie całą flotą posiadanych maszyn znajdujących się nawet w różnych lokalizacjach, zabezpiecza również przed kradzieżą, a w jej przypadku umożliwia odzyskanie sprzętu. Ponadto użytkownicy systemu DoosanConnect comiesięcznie otrzymują specjalnie wygenerowane raporty odnośnie każdej maszyny, co daje jeszcze większe możliwości w zakresie zarządzania i kontroli posiadanej floty.
System DoosanConnect dostarcza zebrane dane poprzez satelitę i sieci komórkowe, zapewnia klientom firmy także wymierne korzyści finansowe, pomaga zwiększać wydajność pracy oraz poprawia bezpieczeństwo operatora i maszyny. Operatorzy korzystający z telematyki Doosan mają stały dostęp do głównych parametrów roboczych, otrzymują informacje o zużyciu paliwa, a system pomaga w wyborze najlepszego trybu mocy do danych działań oraz zachęca do ewentualnej korekty stylu pracy dla poprawy jej wydajności.
Podczas nieprawidłowości w działaniu maszyny, automatycznie wysyła informacje o awariach oraz kody występujących błędów, co bardzo skraca czas diagnostyki i serwisu, ogranicza przestoje maszyny i oszczędza pieniądze. Dzięki specjalnej stronie internetowej DoosanConnect serwisanci mogą zdiagnozować problem bez konieczności fizycznej obecności w miejscu pracy maszyny.
Firma Doosan rozszerza zakres usług dostępnych w DoosanConnect i wprowadza nową aplikację dla wsparcia swoich maszyn. Oprócz standardowych funkcji dostępnych w systemie DoosanConnect, aplikacja mobilna oferuje większe wsparcie w procesie lokalizacji i identyfikacji maszyn, ułatwia niezbędny kontakt z serwisem, poprzez bezpośrednie połączenie klienta z obsługą serwisową dystrybutora oraz czat pozwalający na wysyłanie wiadomości tekstowych bezpośrednio do dostawcy usług.
Obsługa DoosanConnect TMS2.0 realizowana jest za pomocą telefonu komórkowego/tabletu i jest możliwa tylko na urządzeniach z dostępem do sieci 2G/3G. W przyszłym roku, dla nowych maszyn Doosan serii 7 wprowadzony zostanie system DoosanConnect TMS3.0 nowej generacji. Producent planuje jeszcze bardziej zwiększyć gamę obsługiwanych przez system maszyn, opracować nowe usługi do zarządzania materiałami eksploatacyjnymi, a także zaoferować rozszerzone pakiety serwisowe.
Zaufanie do BauApp
Opony Continental do najtrudniejszych zadań
Nowe rozwiązania Wacker Neuson dla placu budowy
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę