Artykuł

Kompleksowa konserwacja dróg

Kompleksowa konserwacja dróg

Firma Secmair-Breining będąca częścią grupy Fayat, specjalizuje się w projektowaniu i produkcji maszyn do renowacji dróg. Jej produkty cechuje innowacyjność, jakość oraz wyszukany design i dlatego to właśnie Secmair-Breining jest uznawany za światowego lidera maszyn do konserwacji dróg. Od 2016 r. produkty marki Secmair i Breining są wytwarzane we Francji w Cossé-le-Vivien, a flagowym produktem firmy jest wprowadzony na rynek już w 1983 r. Synchronous Chipspreader.

Maszyna ta zrewolucjonizowała branżę napraw dróg. To dzięki niej możliwe stało się równoczesne rozprowadzanie bitumu i wiórów oraz uzyskiwanie dokładnego dozowania (technika rozsiewu synchronicznego). Obecnie Synchronous Chipspreader pozwala również na zautomatyzowanie lokalnych napraw dróg, które do tej pory były wykonywane ręcznie. Francuski producent ciągle wprowadza innowacje do swoich produktów czego wyrazem jest zautomatyzowanie procesu łatania dróg dla zapewnienia bezpieczeństwa pracowników i użytkowników dróg oraz zwiększenia jakości i dokładności wykonanych prac. W tym celu maszyny produkowane przez Secmair-Breining zostały wyposażone w technologię Smart Road Patch. Jest ona częścią systemu E Traxx, wykorzystującego zaawansowane układy sztucznej inteligencji podczas kompleksowej konserwacji dróg. E Traxx działa dwutorowo. Umożliwia automatyzację procesu rozprowadzania materiału podczas renowacji nawierzchni za pomocą Synchronous Chipspreadera oraz gwarantuje pełną identyfikowalność prac związanych z utrzymaniem dróg. System Smart Road Patch umożliwia śledzenie stanu nawierzchni za pomocą zainstalowanych kamer. Dzięki modułowi detekcji obrazu możliwa staje się automatyczna identyfikacja uszkodzeń drogi, automatyzacja procesu rozkładania masy bitumicznej i usuwania uszkodzeń poprzez łatanie lub tylko uszczelnianie w zależności od wykrytego rodzaju uszkodzenia. Operator maszyny ma również możliwość odznaczania stref, które mają być poddane naprawie jeżeli uzna, iż jest taka potrzeba. Co ważne, system gromadzi też dane podczas pracy maszyny. Informacje te mogą być następnie przetwarzane dla dalszej poprawy wydajności i bezpieczeństwa podczas pracy. Całość rozwiązań zapewnia skuteczne działanie nawet mniej doświadczonym operatorom i to już podczas pojedynczego przejazdu. Skraca to czas i koszt wykonania zadania.

Taczka z własnym napędem

Drugą nowością firmy Secmair-Breining jest Cepia - prosta i bardzo pomysłowa maszyna służąca do kruszenia i rozprowadzania gorących i zimnych mieszanek asfaltowych. Proces ten zwykle wymagał ciężkiej pracy ręcznej. Dzięki nowej maszynie zmniejsza się zaangażowanie siły roboczej, skraca czas operacji oraz zapewnia wysoką jakość nawierzchni. Można powiedzieć, że Cepia to taczka z własnym napędem, która transportuje materiały z ciężarówki do miejsca aplikacji i równomiernie je rozprowadza. Jest łatwa w obsłudze, zwrotna i zapewnia szerokość roboczą od 250 do 1000 mm. Regulowane otwieranie klapy umożliwia równomierne rozprowadzanie mieszanki, a dzięki płycie grzewczej uzyskuje się idealne wygładzenie nawierzchni.

Na targach Bauma 2019 firma Secmair-Breining zaprezentowała swój prototyp o nazwie Pick & Spray. Jest to koncepcja mini-rozpylacza emulsyjnego, która ze względu na swoją kompaktową budowę może być łatwo montowany na różnych rodzajach nośników w tym na ciężarówce, pick-upie, ciągniku, przyczepie itd. Urządzenie to jest przeznaczone  do specjalnego nakładania powłoki przylepnej przed wylaniem gorącej mieszanki. Poradzi sobie ze wszystkimi rodzajami robót drogowych, także w wąskich przestrzeniach obszarów miejskich.


Reklama
Powiązane artykuły