W odpowiedzi na dynamiczny rozwój branży kolejowej na całym świecie firma Mecalac wprowadza nową gamę koparek dwudrogowych z serii MRail. Składa się ona z 4 modeli produkowanych na liniach montażowych Mecalac: 2 koparek szynowo-drogowych na gąsienicach - 106MRail i 136MRail (o masie roboczej od 10 do 13 ton) oraz 2 koparek dwudrogowych na kołach - 156MRail i 216MRail (od 15 do 21 ton).
Firma Mecalac legitymuje się dużym doświadczeniem w branży kolejowej - od ponad 20 lat współpracuje z renomowanymi partnerami z tego sektora rynku. Francuski producent uruchomił nowy dział poświęcony branży kolejowej, zajmujący się badaniami i rozwojem, a także wsparciem produktu i sprzedaży.
Jest to szczególnie istotne ze względu na skalę działania i skomplikowanie rynku kolejowego, obejmującego przecież: koleje państwowe, tory prywatne, tramwaje czy sieci podziemne. Poza tym rozstawy torów i przepisy różnią się w zależności od kraju, a poza tym bardzo różne są również wymagania miejsce pracy - zależne od tego, czy dotyczą konserwacji, modernizacji czy budowy nowych torów.
Koparki gąsienicowe 106MRail i 136MRail zostały skonstruowane zgodnie z koncepcją pojazdów należących do serii MCR. Łączą zatem zalety ładowarki o sterowaniu burtowym i koparki, przy zachowaniu szybkości, wydajności i obrotu 360°.
Zostały zaprojektowane w taki sposób, iż sprawdzą się w większości prac serwisowych i konserwacyjnych, wykonywanych również w tunelach lub ciasnych przestrzeniach. Najmniejszą maszyną z serii MRail jest kompaktowy, łatwy w obsłudze model 106MRail, standardowo wyposażony w dwuczęściowy wysięgnik z przesunięciem. Wyższą produktywność zapewnia jednak koparka 136MRail, która została wyposażona w najwyższe funkcje bezpieczeństwa, opcjonalny układ pneumatyczny do przyczep kolejowych oraz hamulce wagonów.
Z kolei koparki kołowe 156MRail i 216MRail zostały oparte na koncepcji serii MWR. Zapewniają one rozwiązania dla wszystkich typów torów i wysoki stopień swobody ruchu, zwłaszcza podczas przesuwania wysięgnika przy ograniczeniach wysokości. Model 156MRail jest dedykowany do sieci miejskich, metra i prywatnych torów.
Koparka firmy Mecalac, czyli średniej wielkości maszyna, która spełnia wymagania dla zastosowań kolejowych bez kosztownych i skomplikowanych systemów związanych z przepisami. Wśród tych nowości najmocniejszą maszyną do najcięższych prac jest 216MRail, zgodny z normą EN15746, najbardziej rygorystyczną regulacją dla segmentu kolejowego. Posiada wszystkie niezbędne zabezpieczenia oraz układ pneumatyczny do przyczep.
Nowa gama koparek szynowo-drogowych łączy wysoką wydajność i zwinność, co pozwala na efektywną pracę w bardzo ograniczonych przestrzeniach. W przypadku tego segmentu rynku jest to na porządku dziennym, zwłaszcza sytuacje, gdy maszyna ma mało miejsca zarówno z tyłu, z przodu, jak i na wysokości, jak również gdy za wszelką cenę ma nie zasłaniać sąsiedniego toru.
Koparki z serii MRail cechują się również bardzo dobrą stabilnością, co jest przede wszystkim zasługą opatentowanej konstrukcji wysięgników, która zapewnia optymalny rozkład masy i siły. Do tego dodać należy rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo operatora oraz osób na placu budowy, jak np. pełna widoczność 360°, konserwacja i tankowanie z poziomu gruntu czy łatwy dostęp do kabiny.
Co piszczy w branży terenowych wózków widłowych ?
Największa na świecie fabryka baterii
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę