Kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył oferty w przetargu na opracowanie koncepcji programowej dla odcinka drogi ekspresowej S74. Mowa o fragmencie granica województwa – Przełom/Minów. Wszystkie propozycje przekraczają budżet inwestora.
GDDKiA otrzymała oferty od firm: Ivia (5,350 mln zł), Multiconsult Polska (5,478 mln zł), Complex Projekt (6,203 mln zł), trakt (9,964 mln zł), Transprojekt Warszawa (5,939 mln zł), Promost Consulting (8,989 mln zł), JPL Project (7,336 mln zł), MP-Mosty (11,467 mln zł), TPF (9,977 mln zł) oraz Mosty Katowice (11,69 mln zł) oraz konsorcjów: S.T.I. Polska, PPprojekt i Piazza Risorgimento (4,854 mln zł), a także Contek Projekt i Kontrakt (8,898 mln zł). Budżet inwestora opiewa na 3,995 mln zł, a wszyscy oferenci zaproponowali realizację zadania w ciągu 540 dni. Teraz zamawiający oceni oferty pod względem takich kryteriów jak: cena (60%), termin realizacji (20%) oraz doświadczenie personelu (20%). Odcinek drogi ekspresowej od granicy województw świętokrzyskiego i łódzkiego do Mniowa o długości około 27,5 km biec będzie w przeważającej części po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 74 z uwzględnieniem korekt niektórych łuków poziomych. Jedynie przed Smykowem nowa droga ekspresowa ma odbić na południowy zachód, aby utworzyć obejście tej miejscowości i wrócić na ślad istniejącej drogi krajowej nr 74 w miejscowości Salata. W ramach inwestycji zaplanowano trzy bezkolizyjne węzły drogowe w Rudzie Malenieckiej (skrzyżowanie z drogą krajową nr 42), Radoszycach (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 728) i Smykowie (skrzyżowanie z drogą powiatową) oraz trzy miejsca obsługi podróżnych w miejscowościach Koliszowy, Jacentów i Lisie Jamy. Zaplanowano budowę około trzydziestu obiektów mostowych, w tym wiaduktów, mostów i przejść dla zwierząt.
Źródło: rynekinfrastruktury.pl
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę