Firma Schaffer zaprezentowała nową teleskopową ładowarkę kołową, która jest obecnym odpowiednikiem wersji elektrycznej 24e. Model 24e T to pierwsza w ofercie firmy teleskopowa ładowarka kołowa z napędem w pełni elektrycznym, przeznaczona dla sektora budowlanego, gdzie jej zwiększony zasięg ramienia znacznie rozszerza zakres zastosowań.
Schaffer jest jednym z pionierów maszyn zeroemisyjnych, napędzanych elektrycznie. Już w 2018 r. firma wprowadziła na rynek pierwszą ładowarkę kołową zasilaną akumulatorem litowo-jonowym – model 24e. Dziś Schaffer robi kolejny krok z wersją teleskopową o wysokości podnoszenia wynoszącej 3,72 m. Zalety bezemisyjnej ładowarki są oczywiste, taka maszyna zyskuje przewagę zwłaszcza w budynkach i miejscach wrażliwych na hałas i spaliny.
Ładowarka 24e T wyposażona jest w dwa silniki elektryczne. Pierwszym z nich jest silnik napędowy o mocy 21 kW, który zapewnia duże przyspieszenie dzięki elektrycznemu napędowi bezpośredniemu, szybko osiągając prędkość 20 km/h, jednocześnie daje duże siły ciągu. Drugi silnik o mocy 9,7 kW służy do obsługi hydrauliki roboczej i zapewnia wydajność przepływu 42 l/min, idealną do szybkich procesów.
Wraz z ładowarką 24e T firma Schaffer wprowadza nową generację akumulatorów. W prezentowanym modelu 24e T zastosowano akumulatory, których pojemność wzrosła ponad dwukrotnie do 31,3 kWh. Możliwy jest teraz standardowy czas pracy do ośmiu godzin, w przypadku gdy nie jest używany osprzęt wymagający dużej mocy hydraulicznej. Podczas pracy w trybie Eco ze zmniejszoną mocą czas ten można wydłużyć nawet o 1,5 godziny. Czas ładowania do 80% wynosi około 8 godzin, przy użyciu ładowarki pokładowej o mocy 3 kW, która jest zasilana z domowej sieci elektrycznej 230 V/16 A. Przy zastosowaniu Wallboxa o mocy 11 kW jest jeszcze szybciej, ponieważ ta opcja skraca czas ładowania do nieco ponad dwóch godzin przy 80% pojemności. Na zastosowany bezobsługowy akumulator litowo-jonowy firma Schaffer udziela gwarancji na 5000 godzin pracy lub 5 lat eksploatacji w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Ale to nie koniec zalet nowej ładowarki elektrycznej, wyróżnia ją jeszcze bardzo wysoka efektywność energetyczna systemu, która wynosi ponad 90%. Szacunkowo, jest to około trzy razy więcej niż w przypadku ładowarki z silnikiem diesla. Kolejne oszczędności można uzyskać na konserwacji ze względu na mniejsze zapotrzebowanie na materiały eksploatacyjne i filtry.Model 24e T to maszyna bardzo zwrotna dzięki konstrukcji przegubowej, jej wewnętrzny promień skrętu wynosi zaledwie 1,15 metra. Ładowarka dostępna jest w wersji z dachem chroniącym operatora lub kabiną - jej szerokość w zależności od ogumienia wynosi od 1,41 do 1,59 m, a wysokość 2,19 m lub 2,14 m dla konstrukcji z dachem i kabiną.
Yanmar w drodze do neutralności ekologicznej
Magazyny firmy są wypełnione różnymi częściami.
Części do podwozi gąsienicowych od Ketral
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę