[ATB] Wywiady [ATB] Aktualności Targi Kielce

Targi Kielce sytuację śledzą na bieżąco

Data publikacji:

Ostatnie kilkanaście miesięcy jest bardzo trudnym czasem dla wielu sektorów gospodarki, także dla branży targowej. Nie inaczej wyglądają najbliższe perspektywy stojące przed wystawami maszyn budowlanych, na co wskazują przesuwane w czasie kolejne edycji imprez tego typu - od targów organizowanych w naszym kraju, aż po niekwestionowany numer jeden wśród wystaw - czyli monachijską Baumę. O tym w rozmowie z redakcją atb mówi Andrzej Mochoń, prezes zarządu Targów Kielce.

Jak w Pana opinii branża targowa radzi sobie z pandemią Covid-19? Jak działają Targi Kielce w tej rzeczywistości? Jak radzą sobie inne firmy z tego sektora rynku, wykonujące np. zabudowy stoisk?

Nasza branża była jedną z pierwszych, dotkniętych skutkami wybuchu pandemii Covid-19, a ubiegły rok był dla całego sektora wystawienniczego bardzo dużym wyzwaniem. Zostaliśmy zmuszeni do podjęcia decyzji o rezygnacji z organizacji wielu wydarzeń targowych, wdrożyć dodatkowe działania, które pozwoliły nam funkcjonować poza obszarem imprez wystawienniczych.

Dzięki wykorzystaniu doświadczenia i umiejętności naszych pracowników oraz znajomości poszczególnych branż, rozpoczęliśmy działalność opierającą się na świadczeniu dodatkowych usług, jak m.in. produkcją mebli ogrodowych, naprawami hydraulicznymi, rowerowymi i elektrycznymi.

Trudno sobie jednak wyobrazić, żeby te działania zastąpiły wystawy i związane z nimi przychody. Miały one raczej charakter motywacyjny dla załogi naszego ośrodka. Podobnie jak webinaria i inne działania online, które z zamierzenia miały i mają bardziej aspekt promocyjny niż zarobkowy.
W oczekiwaniu na zniesienie obostrzeń i ponowną możliwość organizacji targów i konferencji, zgodnie z wymogami sanitarnymi, wdrożyliśmy wiele nowych rozwiązań, których efektem było zwiększenie bezpieczeństwa gości ośrodka.

Z zachowaniem niezbędnych restrykcji w Centrum Kongresowym Targów Kielce zorganizowaliśmy kilka mniejszych spotkań. Dużym zainteresowaniem cieszyły się imprezy zrealizowane na terenie zewnętrznym: kiermasz ogrodniczy, kiermasz letni w ramach Targów Budownictwa i Wyposażenia Mieszkań Dom oraz kino samochodowe. Z nadzieją, że w najbliższych miesiącach branża targowa powróci do „normalności”, opracowaliśmy kalendarz wydarzeń na sezon jesienny. Jednak największym wyzwaniem, mogę powiedzieć gigantycznym, przed którymi stanęliśmy jesienią ubiegłego roku, było zbudowanie szpitala tymczasowego, który zajął powierzchnię trzech z siedmiu naszych hal. Szpital z powodzeniem funkcjonuje, czego nie możemy niestety powiedzieć o firmach z segmentu okołotargowego.

Musimy pamiętać, że pandemia Covid-19 i związane z nią ograniczenia dotknęły całą branżę wystawienniczą, czyli organizatorów wydarzeń oraz wszystkie firmy, które z nami współpracują. A trzeba zaznaczyć, że firm pracujących dla ośrodków targowych jest w Polsce około 4,5 tys. To przedsiębiorstwa zajmujące się m.in. projektowaniem oraz zabudową stoisk targowych, spedycją, wypożyczaniem mebli i sprzętu, czy organizacją personelu pomocniczego. To także hotele i punkty gastronomiczne, nie wspominając o firmach transportowych. Ich sytuacja jest szczególnie ciężka. Dlatego wszyscy z utęsknieniem czekamy na ponowne otwarcie targów.

Kiedy zatem odbędą się targi Nowa Infrastruktura? Jakich zmian mogą spodziewać się zwiedzający i wystawcy?

Z uwagi na dynamiczny wzrost liczby zachorowań w związku z trzecią falą Covid-19 i obowiązującymi obostrzeniami sanitarnymi, Targi Budownictwa Infrastrukturalnego „Nowa Infrastruktura” nie odbędą się w zaplanowanym majowym terminie. Nowy termin targów zostanie podany w momencie, w którym będzie to tylko możliwe - na bieżąco śledzimy sytuację epidemiologiczną zarówno w Polsce, jak i na świecie oraz wprowadzane restrykcje.

Nową rzeczywistość biznesową oraz czas pozostały do targów wykorzystujemy na przygotowanie nowej odsłony wydarzenia. Nawiązaliśmy wartościowe kontakty z partnerami branżowymi: dołączyliśmy do grona członków wspierających Polski Związek Pracodawców Budownictwa, co daje nam możliwość wdrażania rozwiązań systemowych istotnych dla kreowania sytuacji gospodarczej Polski. W odpowiedzi na oczekiwania całego sektora, zaproponowaliśmy targi poświęcone branży infrastrukturalnej w nowej odsłonie. Wsłuchując się w głosy partnerów przedsięwzięcia i wystawców, zdecydowaliśmy o rozszerzeniu zakresu branżowego imprezy. Obejmie on: infrastrukturę drogową i kolejową, transportową, maszynowo-budowlaną oraz budownictwo specjalistyczne.

Dzięki temu targi „Nowa Infrastruktura” wraz z towarzyszącymi wystawami będą stanowić kompleksowe, merytoryczne spotkanie branży. Wydarzenie będzie okazją do wymiany doświadczeń, odbycia wielu merytorycznych rozmów oraz spotkań ze specjalistami z branży, przedstawicielami najważniejszych firm budowlanych i zarządcami infrastruktury.

Podczas wydarzenia będzie można także poznać innowacyjne produkty, zobaczyć prezentację nowoczesnych maszyn i rozwiązań technologicznych oraz wziąć udział w branżowych konferencjach połączonych z panelami dyskusyjnymi.Wiele firm z sektora maszyn budowlanych postawiło zdecydowanie na inne kanały docierania do klientów (Internet, media społecznościowe). W związku z tym jakie oczekiwania stawiają przed

Państwem jeśli chodzi o formułę i program targów?

W minionym roku wdrożyliśmy i opracowaliśmy nowe rozwiązania, które pozwoliły udoskonalić formułę naszych imprez targowych, m.in. hybrydowa odsłona targów, innowacyjna platforma sprzedażowa sacroexpo.online oraz platforma wymiany informacji handlowych - TK Business Exchange. Wspólnie z Polską Izbą Przemysłu Targowego oraz innymi ośrodkami targowymi w Polsce podjęliśmy szereg działań marketingowych. Nic jednak nie zastąpi bezpośrednich spotkań i to również potwierdzają wystawcy oraz partnerzy poszczególnych przedsięwzięć.

Wielu analityków ekonomicznych mówi, że nie ma powrotu do świata przed pandemią Covid-19, więc jak w Pana opinii zmieni się przemysł wystawienniczy i wystawy maszyn budowlanych?

Narodowy Program Szczepień przeciwko koronawirusowi pozwala nam z nadzieją patrzeć w przyszłość. Stale śledzimy sytuację wielu branż, jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi wystawcami oraz partnerami biznesowymi, opracowujemy formułę naszych wydarzeń i wdrażamy nowe rozwiązania. Targi to nie tylko event, spotkanie biznesowe, korzyści dla uczestniczących w nich firm. Organizacja wystaw stymuluje gospodarkę kraju oraz regionów, w których usytuowane są ośrodki.

Targi to cała rzesza firm, których przychody uzależnione są od działalności branży targowej. Dotyczy to hoteli, restauracji, firm zajmujących się zabudową targową, firm reklamowych, drukarni, a nawet kwiaciarni czy innych drobnych branż usługowych. Jedno jest pewne: bez właściwego funkcjonowania branży wystawienniczej w Polsce, pod znakiem zapytania stoi działalność kilku tysięcy przedsiębiorstw.

Polecamy powiązane produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.