Targi Bauma 2025, jedno z najważniejszych wydarzeń dla branży budowlanej i górniczej, były miejscem, gdzie Cummins zaprezentował swoje najnowsze technologie napędowe. Firma, znana z innowacyjnych rozwiązań w zakresie układów napędowych, pokazała zarówno nowoczesne silniki, jak i zaawansowane systemy telematyczne oraz osie do maszyn roboczych.
Na stoisku Cummins zaprezentowano nową generację silnika X15 z platformy HELM oraz potężny model QSK60, oferujące większą wydajność, zgodność z normami emisji i niższe koszty eksploatacji.
Jednym z kluczowych eksponatów na stoisku Cummins była nowa generacja silnika X15, przeznaczona do zastosowań w ciężkich maszynach budowlanych, takich jak buldożery, dźwigi czy koparki. X15 jest częścią platformy HELM, pozwalającej na wykorzystanie różnych paliw, w tym czystego oleju napędowego, gazu ziemnego, biopaliw i wodoru. Nowa jednostka zapewnia większą efektywność paliwową, dłuższe interwały serwisowe i kompaktowe wymiary, zbliżone do silników 13-litrowych. Osiąga moc do 522 kW (700 KM) i maksymalny moment obrotowy 3200 Nm, spełniając wymagania norm emisji spalin Stage V i wyższych.
Kolejnym silnikiem prezentowanym na targach był Cummins QSK60, zgodny z normami Tier 4 Final/Stage V. Oferuje on moc do 2125 kW (2850 KM) i moment obrotowy 11 218 Nm. Dzięki zaawansowanym systemom diagnostycznym oraz globalnej sieci serwisowej Cummins, silnik ten może pracować przez ponad 40 000 godzin przed koniecznością przeprowadzenia kapitalnego remontu. Możliwość wielokrotnego odnowienia jednostki znacznie obniża całkowity koszt posiadania (TCO), co jest kluczowe dla branży wydobywczej.
Wśród nowości Cummins znalazła się również oś Meritor MOX E8, przeznaczona do ładowarek teleskopowych. Jest to debiut tego rozwiązania na targach Bauma, podkreślający zaangażowanie firmy w rozwój komponentów zwiększających trwałość i produktywność maszyn. Meritor, jako lider w dziedzinie osi do zastosowań ekstremalnych, oferuje produkt oparty na sprawdzonej technologii i globalnej sieci wsparcia technicznego.
Cummins zaprezentował również PrevenTech – system łączności telematycznej, który umożliwia monitorowanie parametrów pracy silnika oraz optymalizację jego eksploatacji. Rozwiązanie to pozwala na zdalne diagnozowanie problemów, co skraca czas przestojów i zwiększa efektywność operacyjną maszyn.
Podczas Bauma Forum, Jonathan White, wiceprezes ds. inżynierii silników w Cummins, przedstawił wizję firmy dotyczącą dekarbonizacji sektora off-highway i górnictwa. W ramach strategii Destination Zero Cummins łączy rozwój silników spalinowych z technologiami zeroemisyjnymi, takimi jak napędy elektryczne i wodorowe. Firma pozostaje liczącym się graczem w dostarczaniu rozwiązań gotowych na przyszłe regulacje środowiskowe, pomagając producentom OEM w transformacji energetycznej.
Dzięki inwestycjom w czyste technologie oraz elastycznemu podejściu do rozwiązań napędowych, Cummins potwierdza swoją pozycję jako renomowany dostawca nowoczesnych systemów dla sektora budowlanego i wydobywczego.
Odbiornik GNSS HiPer XR zapewnia dokładne pomiary bez konieczności poziomowania tyczki, obsługuje wiele systemów satelitarnych i sprawdza się w trudnych warunkach terenowych.
Topcon HiPer XR – precyzyjny odbiornik GNSS z technologią TILT
BKT prezentuje plan rozwoju do 2030 roku
PERI dostarcza zaawansowane rozwiązania deskowań i rusztowań dla projektu ELT
Na łącznej powierzchni 650 m² wewnątrz i na zewnątrz firma SBM powitała odwiedzających targi BAUMA 2025.
REMAX 600 i JAWMAX 300 – nowe technologie SBM
Palfinger rozbudowuje centrum serwisowe w Duisburgu
Fliegl Drive-On – system stabilizujący dla naczep wywrotek
Koncepcyjna koparka kołowa Hyundai zasilana wodorem
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę