Firma Cummins 4 października oficjalnie zainaugurowała działanie swojego nowego Europejskiego Centrum Odbudowy Silników o dużej mocy w Krakowie. Powstały kosztem 10 mln USD obiekt to pierwsza inwestycja tego typu w Europie, który będzie w stanie odbudowywać silniki Cummins (m.in. modele QSK19, QSK38 i QSK60) o pojemności od 19 do 78 l i mocy od 450 do 3500 KM.
Zlokalizowany w północnej części Krakowa okazały obiekt o powierzchni 4600 m² ma zwiększyć zdolności firmy Cummins do zaspokojenia rosnącego popytu na silniki o dużej mocy, które będą tam przebudowywane i testowane zgodnie z najwyższymi standardami jakości, w środowisku fabrycznym. Dla firmy zaś to szczególnie istotny krok, który zwiększy zakres usług Cummins w regionie i odpowie na zapotrzebowanie obecnych oraz przyszłych klientów w różnych ośrodkach europejskich.
Silniki odbudowywane przez Cummins coraz częściej stają się opcją pierwszego wyboru dla klientów, którym zależy na obniżeniu kosztów i wydłużeniu czasu eksploatacji urządzenia. Odbudowywane silniki Cummins przechodzą przez sześciostopniowy proces, obejmujący demontaż, czyszczenie podzespołów, przegląd, naprawę, ponowny montaż z użyciem oryginalnych części Cummins oraz rygorystyczne testy (w jednym z kolejnych wydań atb przedstawimy to jak w praktyce wygląda cały proces odbudowy). W rezultacie żywotność silnika zostaje wydłużona, a jego wydajność zwiększona.
Na tym etapie stwierdzić należy, iż odbudowa silnika Cummins trwa 35 dni roboczych, a więc znacznie krócej niż oczekiwanie na fabrycznie nowe urządzenie. A przy tym odbudowana jednostka działa zgodnie z tą samą specyfikacją co urządzenie fabryczne. Poza tym, odbudowywany silnik - w porównaniu do nowego, instalowanego po raz pierwszy urządzenia - pozwala na oszczędności dla jego użytkownika. Cummins podkreśla również, iż zaoferuje klientom swojego centrum szereg opcji odbudowy silników, w tym rozwiązanie Ultimate Remanufactured, które obejmuje pełny demontaż i ponowny montaż silnika, z wymianą wszystkich zużytych, w tym podlegających zużyciu, komponentów, na oryginalne części Cummins. Jednostki odbudowywane w ramach tego rozwiązania objęte są pełną gwarancją fabryczną, odpowiadającą nowemu silnikowi.
Pozostaje odpowiedź na pytanie, czemu obiekt tego typu powstał akurat w Polsce, dlaczego w Krakowie? Cummins podjął taką decyzję ze względu na centralną lokalizację miasta w ramach europejskiej sieci Cummins, a także bliskość międzynarodowego portu lotniczego Kraków-Balice i autostrady A4. W tej części kraju znajduje się ponadto kilka dużych zakładów przemysłowych, które korzystają z najwyższej klasy rozwiązań Cummins, a także wielu nowych klientów firmy. Centrum korzysta także z wysoko wykwalifikowanego zespołu, który pracował w istniejącym już zakładzie Cummins w Krakowie.
Przedstawiciele firmy podkreślają, iż zlokalizowany w Krakowie obiekt jest obecnie najnowszym z 13 podobnych centrów na całym świecie, z których wszystkie zapewniają przebudowę w warunkach fabrycznych.
– Cieszymy się, że ten najnowocześniejszy obiekt, zlokalizowany w stolicy Małopolski, został oficjalnie otwarty i będzie mógł korzystać z wysokiej klasy specjalistów, którymi dysponuje ten wyjątkowy region, wspierając jednocześnie lokalną gospodarkę. Nowe Europejskie Centrum Odbudowy Silników jest efektem znaczącej, strategicznej inwestycji, która ma zapewnić naszym klientom w Europie większy wybór rozwiązań prowadzących do obniżenia kosztów i wyższej produktywności – powiedział Marek Matuszewski, Country Leader na Polskę, Kraje Bałtyckie i Ukrainę w Cummins.
– Cummins produkuje silniki wysokoprężne od ponad 100 lat i chociaż zawsze chętnie dostarczamy klientom nowe jednostki, to uważamy, że jeśli istnieje możliwość odbudowy istniejącego silnika i utrzymania go w pracy z zachowaniem najwyższej wydajności, to warto to robić. Właśnie dlatego zbudowaliśmy nowe centrum w Krakowie – dodaje.
Europejskie Centrum Odbudowy Silników to jeden, ale nie jedyny z elementów nowej bazy firmy Cummins w Krakowie, w której znajduje się także magazyn, warsztat i biura administracyjne. Nowe centrum ma stać się kluczowym elementem szerszej strategii rozwoju Cummins w Polsce i całej Europie. Przedstawiciele firmy podkreślają zaś, iż przeprowadzona inwestycja doskonale mieści się w strategii Destination Zero i Planet 2050.
Krakowski obiekt jest wyposażony w panele fotowoltaiczne, punkty ładowania pojazdów elektrycznych, zaawansowaną technologicznie, unikatową w branży myjnię mikrobiologiczną, która ponownie wykorzystuje 100% wody używanej w centrum oraz inne nowoczesne rozwiązania. Firma podkreśla także, że proces odbudowy silników wymaga aż o 85% mniej energii niż produkcja nowych jednostek i wiąże się z mniejszym zużyciem surowców, opakowań i niższą produkcją złomu.
Sprzedaż Case Construction Equipment na plusie
Dzień otwarty BAC Polska z największym modelem podnośnika Zoomlion ZT58J
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę