Po raz trzeci w ciągu 10 lat firma Kohler otrzymała nagrodę „Diesel Of The Year”. Tym razem stało się tak za sprawą nowego silnika KSD 1403TCA - wcześniej firma zdobyła tę nagrodę w 2012 r. za silnik KDI 2504TCR oraz w 2015 r. za jednostkę napędową KDI 3404TCR SCR. Ten prestiżowy tytuł przyznawany jest najbardziej innowacyjnemu silnikowi wysokoprężnemu przez czołowe europejskie czasopismo specjalistyczne - magazyn Diesel.
Nagrodzony silnik jest częścią nowej serii silników KSD (Kohler Small Displacement), zaprojektowanej tak, aby dostosować się do wszystkich obszarów geograficznych, spełnić wymagania wszystkich przepisów regulujących normy emisji spalin na całym świecie i być kompatybilnym ze wszystkimi typami maszyn.
Cóż można powiedzieć o nowej serii jednostek napędowych KSD? Są to silniki proste, ponieważ można je łatwo zintegrować z coraz bardziej złożonymi systemami elektronicznymi maszyn przemysłowych, które stale się rozwijają. Jednocześnie są zaawansowane, ponieważ umożliwiają różne dostosowania do wszystkich cykli roboczych, a także oferują możliwość wymiany danych przy ograniczonej liczbie połączeń fizycznych.
No i na koniec, są też wszechstronne, ponieważ można je dostosować do maszyn bez konieczności modyfikacji lub przeprojektowywania. Silniki z tej serii mogą pochwalić się szczytowym momentem obrotowym 120 Nm przy 1400 obr./min, co stanowi stosunek pojemności skokowej do momentu obrotowego konkurencyjny w odniesieniu do silników o tej samej pojemności skokowej, ale o mocy od 30 do 42 kW, które wymagają zastosowania układów oczyszczania spalin.
Silnik o mocy poniżej 19 kW jest zgodny z obowiązującymi na świecie przepisami dotyczącymi emisji spalin: EU Stage V, US Tier 4 Final, a do końca tego roku także China Stage IV. Jednostka charakteryzuje się przy tym ograniczonym apetytem na paliwo, będącym zasługą optymalizacji prędkości obrotowej silnika i kontroli układu hydraulicznego. Dzięki inteligentnym funkcjom prognostycznym i diagnostycznym wydłużają się okresy międzyobsługowe, a całkowity koszt posiadania jest niski.
– Pamiętacie niedawne przepowiednie o przedwczesnym pogrzebaniu silnika spalinowego? Były one błędne, a olej napędowy ma przed sobą jeszcze długą przyszłość. Seria KSD jest tego dowodem. Najbardziej intymnym powodem przyznania nagrody DOTY 2022 jest właśnie odwaga, z jaką zainwestowano w taką platformę silnikową – komentuje Fabio Butturi, koordynator redakcji magazynu Diesel.
– Jury konkursu Diesel of the Year doceniło również wszechstronność silnika oraz elastyczność funkcji i konfiguracji ułatwiających montaż przez producentów OEM.
– Jesteśmy zachwyceni i zaszczyceni, że otrzymaliśmy tę prestiżową nagrodę już po raz trzeci w ciągu dziesięciu lat. Jest ona dowodem silnego zaangażowania firmy Kohler w działalność biznesową i ciągłe inwestycje w nowe silniki– podkreśla Vincenzo Perrone, prezes zarządu Kohler Engines.
– Jesteśmy zachwyceni i zaszczyceni, że otrzymaliśmy tę prestiżową nagrodę już po raz trzeci w ciągu dziesięciu lat. Jest ona dowodem silnego zaangażowania firmy Kohler w działalność biznesową i ciągłe inwestycje w nowe silniki
– podkreśla Vincenzo Perrone, prezes zarządu Kohler Engines.
Wszystko to, co udało się osiągnąć, zawdzięczamy ciężkiej pracy naszego światowej klasy zespołu na całym świecie. Słowa nie są w stanie wyrazić, jak bardzo jestem dumny ze wspólnego wysiłku wszystkich naszych pracowników, którzy przyczynili się do urzeczywistnienia KSD. To dzięki ich poświęceniu, wytrwałości i pracy zespołowej, nie wspominając o fachowej wiedzy i zbiorowym know-how, projekt ten został zrealizowany, jest i będzie wielkim sukcesem – kończy.
Koparkowe lekkie widły do palet Engcon
Ultrakompaktowa ładowarka teleskopowa Manitou ULM/GCT
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę