Biorąc udział w jednym z niedawnych szkoleń przedstawicieli firmy Volvo Maszyny Budowlane Polska, redakcja atb – aktualności techniki budowlanej chciała poznać kulisy strategicznego partnerstwa z firmą Ammann. W wywiadzie: Piotr Antolak, dyrektor sprzedaży, Marcin Samborek, dyrektor serwisu oraz Cezary Dumania, koordynator ds. produktów drogowych (wszyscy Volvo Maszyny Budowlane Polska) opowiedzieli o produktach, zaawansowanych technologiach i kompleksowej obsłudze serwisowej.
Piotr Antolak: Układarki mas bitumicznych od wielu lat były mocnym punktem naszej sprzedaży. Przez ten czas brakowało nam jednak pełnej gamy walców, zarówno ziemnych jak i maszyn do aplikacji asfaltowych. Na rynku dostrzegaliśmy tendencję do pakietowania maszyn drogowych, co w znacznej mierze utrudniało nam zaistnienie w wielu tematach przetargowych. Od momentu, gdy staliśmy się dilerem Ammann, mamy w swojej ofercie pełną gamę produktów do zastosowań drogowych, co według mnie daje nam znacznie silniejszą pozycję na rynku i nowe możliwości rozwoju.
Współpraca Volvo Maszyny Budowlane Polska z firmą Ammann to przykład strategicznego partnerstwa, które pozwala wykorzystać silne strony obu firm - doświadczenie i innowacyjność firmy Ammann w produkcji maszyn drogowych i walców do robót ziemnych oraz rozbudowana sieć sprzedaży i serwisu Volvo. Dla klientów, użytkowników tych maszyn, oznacza to dostęp do kompleksowych rozwiązań z jednego źródła oraz gwarancję profesjonalnego wsparcia technicznego przez cały okres eksploatacji maszyn.
Marcin Samborek: Od sierpnia 2024 roku, kiedy podpisaliśmy umowę z firmą Ammann, intensywnie szkoliliśmy naszych mechaników. Chcemy, aby za solidnością maszyny szła solidność naszego serwisu. Dziś mamy przeszkolonych pracowników w każdym z 10 oddziałów, gdzie minimum dwóch techników jest w pełni przygotowanych do serwisowania maszyn Ammann.
Dodatkowo, utworzyliśmy specjalną funkcję koordynatora ds. produktów drogowych, którym został Cezary Dumania. Jest on odpowiedzialny za działania serwisowe i szkoleniowe w całym kraju, co zapewnia sprawną komunikację i wsparcie dla klientów.
Cezary Dumania: Niewątpliwie największą uwagę przyciągnął walec ogumiony ART 240. To maszyna, która łączy potężną siłę zagęszczania z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. Standardowo waży 10 ton, ale może zostać dociążony nawet do 24 ton, co daje operatorom ogromną elastyczność w dostosowaniu do różnych warunków pracy.
Warto podkreślić też funkcjonalności, które wyróżniają walce Ammann na tle konkurencji - system kontroli ciśnienia w kołach regulowany bezpośrednio z kabiny operatora (w zakresie od 2 do 7,5 bara) czy system spryskiwania emulsją, który zapobiega przywieraniu masy asfaltowej do kół.
CD: Zaprezentowaliśmy również walec dwubębnowy ARP 75 o masie 7-9 ton, który jest kluczowy do finalnego zagęszczenia asfaltu, oraz rozściełacz asfaltu AFW 150-2. W naszym portfolio brakowało dotąd walca tej klasy, który jest niezbędny w procesie budowy nawierzchni drogowych. Dzięki temu dopełniliśmy naszą ofertę i możemy dostarczyć kompletne rozwiązania dla firm drogowych.
CD: Największą przewagą jest precyzja zagęszczania. System zagęszczania w maszynach Ammanna jest znacznie bardziej zaawansowany niż u konkurencji. Oferujemy większą siłę zagęszczania oraz lepsze możliwości regulacji. Można wręcz powiedzieć, że maszyna niższej klasy zagęszcza tak samo skutecznie, jak konkurencyjna maszyna wyższej klasy. Na przykład, nasz model o masie 11 ton wykonuje tę samą pracę, co konkurencyjny model o masie 13 ton.
Do tego dochodzą opatentowane rozwiązania, jak unikalny układ napędowy bez tradycyjnego mostu napędowego - silniki hydrauliczne napędzają bezpośrednio tylne koła. Wszystkie walce Ammann posiadają też funkcję ASC, czyli system zapobiegający zjawisku uślizgu kół czy bębna.
CD: Kabiny są klimatyzowane i ciche, a ergonomia pracy operatora uległa znaczącej poprawie. Mamy teraz wyświetlacze wbudowane w kierownicę, co nie zasłania widoku, a sterowanie odbywa się za pomocą intuicyjnych potencjometrów. W najbardziej zaawansowanych wersjach to sama maszyna płynnie dobiera odpowiednią prędkość wibracji i wartość amplitudy, aby uzyskać żądany stopień zagęszczenia.
PA: Widzimy również wyraźny postęp w aplikacjach wspierających pracę maszyny, które poprawiają komfort operatorów, umożliwiając im śledzenie jakości pracy, na przykład stopnia zagęszczenia w czasie rzeczywistym, gdzie prosta grafika umożliwia łatwe monitorowanie postępu pracy. Dzięki takim rozwiązaniom operatorzy mogą posiadać mniej specjalistyczne kwalifikacje, ponieważ systemy wykonują za nich część pracy, automatycznie dostosowując parametry.
MS: Duży nacisk położono na łatwość serwisowania. Punkty obsługowe są dostępne z poziomu gruntu - nie trzeba się wspinać po maszynie, co skraca czas przeglądów i poprawia bezpieczeństwo. Przesunięcie przedniej osi względem tylnej zapewnia lepsze nakładanie się śladów walca i poprawia jakość zagęszczenia - to detal konstrukcyjny, który ma kluczowe znaczenie dla precyzji wykonywanych prac.
PA: Mamy długookresowe relacje z klientami, którzy korzystają z naszych produktów i usług serwisowych przez wiele lat. Te relacje, połączone z dobrym produktem i nowymi technologiami, dają nam solidne podstawy do optymizmu. Prowadzimy bardzo szeroką akcję demonstracyjną maszyn Ammann i już obserwujemy duże zainteresowanie nowymi produktami, szczególnie walcami ART 240 i ARP 75. Rynek docenia połączenie renomowanej jakości Ammanna z rozbudowaną siecią serwisową Volvo, co daje klientom gwarancję niezawodności i profesjonalnego wsparcia w codziennej pracy.
PA: Wprowadzenie maszyn Ammann do naszej oferty zamyka dotychczasową lukę produktową. Teraz możemy zaoferować klientom zestawy maszyn drogowych oraz walców ziemnych - różnych typów i mas, co czyni naszą ofertę bardziej kompletną. Klienci cenią możliwość zakupu wszystkich niezbędnych maszyn od jednego dostawcy, a także pewność, że otrzymają profesjonalne wsparcie serwisowe z tego samego źródła.
Branża remontowa w kryzysie – zadłużenie firm rośnie, zleceń coraz mniej
Rynek budowlany w Polsce. Budownictwo na fali umiarkowanego optymizmu
Od lewej: Marek Piliński - wiceprezes ELKON Polska, Roland Tchórzewski - dyrektor handlowy ELKON Polska.
ELKON Polska stawia na serwis i magazyn części – klucz do sukcesu na rynku betoniarni
Wojciech Rzewuski, dyrektor generalny Manitou Polska.
Strategia Manitou przynosi efekty
Przyssawki próżniowe Catchshift, czyli bezpieczniej, szybciej, ciszej
Myjki ciśnieniowe Hako – skuteczne czyszczenie w budownictwie i przemyśle
Dwie premiery przyczep RCM i europejski patent
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę