[ATB] Aktualności

Czas na rzeczywistość rozszerzoną z Global Data

Data publikacji:
Czas na rzeczywistość rozszerzoną z Global Data

Zapewnienie pracownikom budowlanym dostępu do technologii takich jak rzeczywistość rozszerzona (AR), nie tylko zwalczy gwałtownie rosnące koszty zasobów, ale pomoże przyciągnąć młodych ludzi do pracy w budownictwie - wynika z raportu firmy GlobalData.

Raport ujawnia, że około 55% kadry kierowniczej w branży budowlanej, ankietowanej przez GlobalData pod koniec 2021 r., zamierza zainwestować w AR w ciągu najbliższych dwóch lat, ale 1/3 nie planuje zakupu tej technologii.

GlobalData przewiduje, że wartość tego sektora wzrośnie z 9 mld USD w 2021 r. do 152 mld USD do roku 2030. Świadczy to nie tylko o jego popularności jako produktu, ale także o jego pomysłowości. Przyglądając się konkretnie branży budowlanej, raport GlobalData zidentyfikował kilka pojawiających się przypadków zastosowania AR o ogromnym potencjale.

Robert Penman, analityk w zespole badań tematycznych w GlobalData, komentuje: – AR będzie szczególnie przydatne na etapie budowy projektu ze względu na ogromną liczbę pracowników, którzy mogą korzystać z tych urządzeń. AR umożliwia umieszczanie modeli budynków na placu budowy za pomocą zestawów słuchawkowych lub inteligentnych okularów, dzięki czemu można je porównać z placem budowy.

Użytkownik z łatwością zauważy błędy, zanim przystąpi do dalszych prac, co pozwoli uniknąć niepotrzebnych przeróbek i użycia dodatkowych, drogich materiałów. Im bardziej złożonych elementów mechanicznych, elektrycznych i hydraulicznych (MEP) wymaga projekt, tym więcej zyskuje on dzięki AR.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.