Nooteboom Trailers jest renomowaną firmą, która oferuje swoim klientom innowacyjne i kompleksowe rozwiązania dla transportu nienormatywnego. Najnowszym dodatkiem do asortymentu jej produktów jest naczepa semi-niskopodwoziowa, model OSD-73-04 z hydraulicznym poszerzeniem, która przeznaczona została na rynek europejski.
Niskopodwoziowa naczepa OSD-73-04 została opracowana specjalnie dla transportu maszyn o masie do ok. 47 ton. Czteroosiowa wersja jest dostępna z pojedynczą wysuwaną podłogą ładunkową i ma dwie samoskrętne osie, a jej solidna konstrukcja, łatwość obsługi oraz minimalna ilość ruchomych części stanowią główne zalety.
Nowy model Nooteboom Trailers pozwala zwiększyć przestrzeń ładunkową poprzez hydrauliczne poszerzenie podłogi z 2,54 do 3,21 m. Regulacja ta odbywa się bezstopniowo, za naciśnięciem przycisku, przy czym zarówno lewą jak i prawą stronę można ustawiać osobno. Zastosowany system minimalizuje czas operacyjny i jest optymalnie ergonomiczny, co skutkuje zwiększoną wydajnością pracy. Ważne jest również to, że wzrost masy własnej naczepy jest tutaj minimalny w porównaniu z naczepą niskopodwoziową z ręcznym poszerzeniem podłogi załadunkowej. Dla zapewnienia dodatkowej przyczepności części ślizgowe naczepy są standardowo wyposażone w gumową warstwę wierzchnią.
Aby zapewnić bezpieczny i wydajny załadunek i rozładunek maszyn, naczepa posiada automatyczne, hydraulicznie składane stalowe rampy o długości 4 m. Są one przystosowane do maksymalnego nacisku koła 15 ton na rampę. Wjazd i zjazd z rampy dla maszyn również został ułatwiony, ponieważ kąt nachylenia ramp wynosi zaledwie 11°. Na czas bezpiecznego załadunku i rozładunku rozkładane są nogi podporowe. W standardzie opuszczane są one ręcznie, lecz można zamówić także wersje hydrauliczne, które są bezstopniowo sterowane z lewej i prawej strony, i idealnie sprawdzają się nawet na nierównej nawierzchni.
Hydrauliczne poszerzanie podłogi daje duże możliwości i jest pożądaną cechą dla firm transportowych. Przy swojej maksymalnej szerokości prezentowana naczepa OSD-73-04 umożliwia przewożenie dużych koparek, natomiast przy standardowym wymiarze 2,55 m możliwy jest transport ładunku podzielonego. Przy ręcznym poszerzaniu naczepy nie można osiągnąć takich wyników. Poruszając się po drogach publicznych danego kraju, niezbędna jest oczywiście homologacja i należy mieć na uwadze obowiązujące przepisy dotyczące dopuszczalnej szerokości naczepy oraz przewożonego ładunku.
Partnerstwo Palfinger w zakresie systemów autonomicznych
Premier Johnson otwiera nową fabrykę JCB
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę