Firma JLG wprowadza zestaw do konwersji dla swojego podnośnika teleskopowego 660SJ o wysokości roboczej 20,02 m, zastępując silnik spalinowy rozwiązaniem akumulatorowym o zerowej emisji.
W odpowiedzi na coraz pilniejsze i rosnące zapotrzebowanie na elektryczne urządzenia dostępowe o niskiej lub zerowej emisji, dedykowane do pracy na budowach, firma JLG poinformowała, że stworzyła zestaw do konwersji dla wybranych modeli z silnikiem wysokoprężnym.
– Jest to opłacalne i wygodne rozwiązanie dla firm wynajmujących, które chcą przedłużyć żywotność swojej istniejącej floty poprzez przekształcenie jej w sprzęt bezemisyjny– podała firma w oficjalnym komunikacie.
– Jest to opłacalne i wygodne rozwiązanie dla firm wynajmujących, które chcą przedłużyć żywotność swojej istniejącej floty poprzez przekształcenie jej w sprzęt bezemisyjny
– podała firma w oficjalnym komunikacie.
Zestaw do konwersji na akumulator z kwasem ołowiowym jest dostępny już teraz, natomiast wersja litowa będzie dostępna w drugim kwartale 2022 r. Więcej modeli zostanie dodanych w najbliższej przyszłości. Firma JLG przekonuje, że konwersja maszyn z silnikiem wysokoprężnym na zasilanie z akumulatorów elektrycznych przyczynia się do zwiększenia wartości rezydualnej i obniżenia całkowitego kosztu posiadania. Podkreśla przy tym, że wskaźniki wykorzystania i wynajmu mogą ulec poprawie, ponieważ przekonwertowany sprzęt może być wykorzystywany w szerszej gamie projektów, szczególnie tych wymagających niskiego poziomu emisji i hałasu, takich jak obszary miejskie.
Wydłuża to również okres eksploatacji sprzętu, czyniąc go zgodnym z bardziej rygorystycznymi przepisami, które mają spełnić unijny termin 2030 r. dotyczący ograniczenia emisji o 50%. Zestaw do konwersji elektrycznej jest objęty gwarancją.
– Emisja CO2 w wynajmowanej flocie zostanie znacznie zmniejszona - szacunkowo o 200 kg w ciągu pięciu lat - na każdą maszynę. Koszty eksploatacji mogą zostać obniżone nawet o 80% dzięki zmniejszonemu zużyciu paliwa. Koszty konserwacji są również znacznie niższe, ponieważ w przypadku akumulatorów elektrycznych jest mniej części eksploatacyjnych wymagających regularnej wymiany w porównaniu z silnikami wysokoprężnymi– powiedział Barrie Lindsay, dyrektor ds. inżynierii w JLG EMEA.
– Emisja CO2 w wynajmowanej flocie zostanie znacznie zmniejszona - szacunkowo o 200 kg w ciągu pięciu lat - na każdą maszynę. Koszty eksploatacji mogą zostać obniżone nawet o 80% dzięki zmniejszonemu zużyciu paliwa. Koszty konserwacji są również znacznie niższe, ponieważ w przypadku akumulatorów elektrycznych jest mniej części eksploatacyjnych wymagających regularnej wymiany w porównaniu z silnikami wysokoprężnymi
– powiedział Barrie Lindsay, dyrektor ds. inżynierii w JLG EMEA.
Intuicyjna koncepcja sterowania Kleemann Spective
Transport turbin wiatrowych z Goldhofer
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę