Firma Heli jest jednym z największych na świecie producentów wózków widłowych. Oprócz tego, w jej ofercie jest całe spektrum z zakresu logistyki magazynowej w tym wózki paletowe, wewnątrz magazynowe, transportowe - o udźwigu od 1 do 46 ton. Na naszym rynku Heli Polska prowadzi ponadto sprzedaż regałów magazynowych np. firmy Metalsistem oraz świadczy pełną obsługę posprzedażową i gwarancyjną.
W segmencie budowlanym, maszyny Heli to przede wszystkim wózki widłowe, a dużą rolę odgrywa tutaj również wynajem sprzętu. W ofercie firmy są tradycyjne wózki spalinowe w dowolnych konfiguracjach, z silnikami zasilanymi benzyną, LPG lub olejem napędowym. Heli posiada rozwiązania oparte na nowoczesnych silnikach Kuboty, a najlepiej sprzedające się modele mają udźwig od 2,5 do 3,5 t.
– Coraz większy udział w rynku mają także zero emisyjne maszyny z napędem elektrycznym. Rozwiązania tego typu doskonale sprawdzają się w zamkniętych przestrzeniach magazynowych, w zakładach produkcyjnych, na placach budowy itd. Brak emisji szkodliwych spalin i cicha praca to ich bardzo ważne zalety. W przypadku maszyn elektrycznych również istnieje wybór rodzaju zasilania. Można np. zastosować tradycyjne akumulatory lub bardziej nowoczesne rozwiązania takie jak baterie litowo - jonowe i te w technologii żelowej. Wiadomo, że najdroższym elementem maszyny jest wówczas bateria. Wózki elektryczne są w zakupie o 15-20% droższe od spalinowych, lecz biorąc pod uwagę pozostałe koszty, które pojawią się podczas 5-7 letniej obsługi są tańszą opcją niż wersje spalinowe– mówi Tomasz Róg, przedstawiciel firmy Heli Polska.
– Coraz większy udział w rynku mają także zero emisyjne maszyny z napędem elektrycznym. Rozwiązania tego typu doskonale sprawdzają się w zamkniętych przestrzeniach magazynowych, w zakładach produkcyjnych, na placach budowy itd. Brak emisji szkodliwych spalin i cicha praca to ich bardzo ważne zalety. W przypadku maszyn elektrycznych również istnieje wybór rodzaju zasilania. Można np. zastosować tradycyjne akumulatory lub bardziej nowoczesne rozwiązania takie jak baterie litowo - jonowe i te w technologii żelowej. Wiadomo, że najdroższym elementem maszyny jest wówczas bateria. Wózki elektryczne są w zakupie o 15-20% droższe od spalinowych, lecz biorąc pod uwagę pozostałe koszty, które pojawią się podczas 5-7 letniej obsługi są tańszą opcją niż wersje spalinowe
– mówi Tomasz Róg, przedstawiciel firmy Heli Polska.
W „elektrycznej kategorii”, flagowym produktem Heli Polska jest seria wózków litowo - jonowych G2, co więcej jej parametry pracy dorównują, a niekiedy nawet przewyższają wersje wózków spalinowych. Kilka lat temu nie było to jeszcze możliwe. Na rynku od pewnego już czasu obserwuje się zmniejszenie zainteresowania klientów wózkami spalinowymi, właśnie na rzecz wersji elektrycznych. Spowodowane jest to zmianą technologiczną jak zaszła w stosowanych silnikach.
Ze względu na rosnące wymagania odnośnie emisji spalin, silniki są obecnie bardziej skomplikowane, mają specjalne systemy zwiększające wydajność i redukujące emisje. Niestety wiąże się to z bardziej skomplikowanym i droższym serwisem. Rosnące koszty paliwa też mają znaczenie. Na rynkowe zapotrzebowanie na dany sprzęt mają również wpływ zmieniające się przepisy w zakresie BHP. W naszym przypadku zwiększyły np. popularność paletowych wózków z napędem elektrycznym. Sprzedają się w dużych ilościach.
– Ze względu na współpracę z liderem światowej produkcji, maszyny marki Heli są bez problemów dostępne dla naszych klientów. Zaledwie trzy tygodnie trwa przygotowanie wózka, przeprowadzenie pierwszego badania technicznego i rejestracja. Wózek jest gotowy do pracy. Jesteśmy znani na rynku także z wykonywania nietypowych zleceń– twierdzi Tomasz Róg.
– Ze względu na współpracę z liderem światowej produkcji, maszyny marki Heli są bez problemów dostępne dla naszych klientów. Zaledwie trzy tygodnie trwa przygotowanie wózka, przeprowadzenie pierwszego badania technicznego i rejestracja. Wózek jest gotowy do pracy. Jesteśmy znani na rynku także z wykonywania nietypowych zleceń
– twierdzi Tomasz Róg.
– Heli Polska działa nieszablonowo, jest więc w stanie wykonywać nietypowe zlecenia pod konkretne życzenia klienta. Firmowy serwis ma bardzo duże możliwości. W przypadku np. regałów magazynowych, firma realizuje indywidualne zlecenia od pomiarów poprzez projektowanie, wykonanie i montaż oraz okresowe przeglądy techniczne – kończy.
Możliwości produkcyjne BKT znacznie większe
Technologia betonu priorytetem dla Wacker Neuson
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę