[ATB] Aktualności

Sprzedaż w Chinach spadła

Data publikacji:
Sprzedaż w Chinach spadła

Pomimo gwałtownego spadku sprzedaży maszyn budowlanych, który rozpoczął się w drugim kwartale 2021 r., sprzedaż sprzętu budowlanego w Chinach spadła w ubiegłym roku o zaledwie 6% w porównaniu z najwyższym od 10 lat wynikiem 483 120 sztuk sprzedanych w roku 2020.

Wśród maszyn sprzedawanych w Chinach w dużych ilościach najbardziej gwałtowny regres w ubiegłym roku odnotowano w przypadku sprzętu do zagęszczania gruntu i żurawi samojezdnych. Spadki sprzedaży minikoparek i koparek gąsienicowych były zgodne z tendencjami rynkowymi, natomiast w przypadku ładowarek kołowych został ograniczony do zaledwie 1%.

W 2021 r. nie odnotowano w Chinach wzrostu sprzedaży żadnego ze znaczących typów maszyn (sprzedaż powyżej 10 tys. sztuk rocznie). Wzrost sprzedaży odnotowano jednak w przypadku kilku produktów niszowych, w tym wozideł sztywnoramowych, ładowarek o sterowaniu burtowym i koparek kołowych.

Prognozy renomowanej firmy konsultingowej Off-Highway Research dotyczące rynku chińskiego przewidują dalszy spadek sprzedaży również w roku 2022, zanim rynek osiągnie najniższy poziom ok. 320 tys. sztuk w roku 2024. I chociaż oznaczałoby to 34-proc. spadek w stosunku do szczytowego poziomu z 2020 r., należy pamiętać, że sprzedaż w ciągu ostatnich dwóch lat była sztucznie zawyżona z powodu środków stymulacyjnych wprowadzonych w celu przeciwdziałania skutkom gospodarczym pandemii wirusa Covid-19. W związku z tym prognozy przewidują powrót do bardziej normalnych wielkości w latach 2024-2026, porównywalnych z poziomami sprzedaży obserwowanymi przed pandemią w latach 2018 i 2019.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.