Firma Webuild i jej szwajcarska spółka zależna, CSC Costruzioni, pomyślnie zakończyły jazdę próbną AXEL (Autonomous Exploration Electrified Vehicle). Prototyp robota o zerowej emisji spalin został zaprojektowany w celu poprawy bezpieczeństwa pracowników zaangażowanych w drążenie tunelu bazowego Turyn-Lyon.
AXEL jest owocem współpracy pomiędzy Grupą Webuild a centrum badawczym Competence Industry Manufacturing 4.0 (CIM). Przeprowadzenie testów zleciła TELT (Tunnel Euralpin Lyon Turin) - dwunarodowa jednostka publiczna odpowiedzialna za rozwój i zarządzanie koleją dużych prędkości i przepustowości, która ma powstać pod Alpami między Turynem a Lyonem.
Prototyp przeprowadził wstępną inspekcję tunelu na placu budowy Nicchie La Maddalena po włoskiej stronie planowanego tunelu bazowego między tymi dwoma miastami. W Nicchie La Maddalena konieczne było przeprowadzenie kontroli na odcinku 3 km, aby upewnić się, że tamtejsze środowisko robocze będzie bezpieczne dla pracowników.
Nowe marki, nowe inwestycje Serafin
Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Sprzeciw wobec rozszerzenia systemu ETS
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę