[ATB] Nowości

JCB Dual Drive – zwiększona wydajność bez konieczności obracania fotela

Data publikacji:

System Dual Drive, dostępny w standardzie w modelach JCB 3CX Pro, 4CX Pro i 5CX Pro, pozwala na prowadzenie koparko-ładowarki z tylnego stanowiska operatora, bez potrzeby obracania fotela. Rozwiązanie to zostało opracowane z myślą o zastosowaniach, w których dominuje praca z użyciem ramienia koparkowego, takich jak wykopy liniowe czy prace wzdłuż rowów melioracyjnych.

    JCB Dual Drive – zwiększona wydajność bez konieczności obracania fotela

Sterowanie odbywa się w całości z tylnej konsoli. Aby uruchomić tryb jazdy, operator aktywuje system za pomocą przycisku, a następnie podnosi łyżkę ładowarkową, która pełni funkcję dodatkowej podpory stabilizującej maszynę. Konieczne jest także uniesienie bocznych podpór. Po wykonaniu tych czynności możliwe jest przemieszczanie maszyny w ograniczonym zakresie, bez zmiany pozycji pracy.

Kierunek jazdy wybierany jest przy użyciu przełącznika F-N-R (Forward-Neutral-Reverse) umieszczonego pod prawym dżojstikiem. Skrętem kół steruje się za pomocą obrotowego przełącznika pod lewym dżojstikiem. W maszynach wyposażonych w koła tej samej wielkości na obu osiach dostępne są trzy tryby układu kierowniczego: klasyczny, skręt osi w przeciwnych kierunkach (tzw. „krab”) oraz skręt równoległy („psi chód”).

Z tyłu kabiny zamontowano dodatkowe pedały przyspieszenia i hamulca, umożliwiające manewrowanie maszyną z pozycji koparkowej. Widoczność w kierunku jazdy zapewnia monitor na lewym słupku kabiny, pokazujący obraz z kamery umieszczonej z przodu maszyny.

Odpowiednie wyposażenie

Wprowadzenie systemu poprzedziły inne zmiany konstrukcyjne w maszynach JCB. Zmodernizowano szybkozłącze przedniego osprzętu, zwiększając jego szerokość i stabilność mocowania, a także wyposażono je w kamerę ułatwiającą manewrowanie. Wprowadzono automatyczną skrzynię biegów Autoshift (6 biegów do przodu i 4 wsteczne) z blokadą zmiennika momentu obrotowego, co pozwala na zwiększenie sprawności układu napędowego i zmniejszenie zużycia paliwa. Zastosowano również oświetlenie LED w miejsce halogenowego. Dodatkowo wprowadzono mechaniczne zabezpieczenie chroniące dżojstiki przed uszkodzeniem – obrót fotela możliwy jest dopiero po uniesieniu kolumny kierowniczej, co odbywa się poprzez naciśnięcie pedału w podłodze.

Z danych z systemu telemetrycznego LiveLink wynika, że w Polsce koparko-ładowarki JCB pracują w trybie wykorzystania tylnego osprzętu przez około 60–70% czasu operacyjnego. W takich warunkach system Dual Drive może przyczynić się do uproszczenia i przyspieszenia codziennej obsługi maszyny, zwłaszcza w zastosowaniach wymagających częstego przestawiania sprzętu wzdłuż wykopu.

Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

Pokaz ładowarki Venieri 1.63D TL, minikoparki Messersi M16U i M28U


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz maszyn Mecalac: 8MCR, 9MWR, AS750 i Revotrack 9 w akcji na placu testowym


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.