Leguan Lifts projektuje i produkuje samojezdne podnośniki przegubowe przystosowane do pracy w terenie. Firma działa w ramach grupy Avant Tecno, a wszystkie urządzenia powstają w Finlandii. Jej historia sięga 1994 roku, kiedy opracowano pierwszy model Leguana, zaprojektowany z myślą o pracy w trudnych warunkach.
Podnośniki Leguan są stosowane m.in. w pracach arborystycznych, budowlanych, instalacyjnych, konserwacyjnych oraz w wypożyczalniach sprzętu. Obsługa we wszystkich modelach odbywa się według tej samej logiki, a układ sterowania jest jednolity. Firma oferuje szkolenia dla dilerów oraz wsparcie techniczne i serwisowe.
Najnowsze modele, w tym Leguan EDX, wyposażono w elektroniczne zawory sterujące oraz system operacyjny z funkcją autodiagnostyki i wykrywania usterek. Maszyna ma wbudowany wyświetlacz serwisowy oraz dżojstik do obsługi, umożliwiający m.in. powrót wysięgnika do pozycji początkowej jednym przyciskiem. Wszystkie funkcje są dostępne z poziomu platformy.
Zasięg roboczy jest kontrolowany proporcjonalnie, a wyposażenie obejmuje zawory bezpieczeństwa, pompę awaryjną zasilaną akumulatorem oraz układy umożliwiające opuszczenie platformy w przypadku awarii. Podwozie przystosowano do pracy w terenie – konstrukcja jest mechanicznie osłonięta, a elementy zabezpieczone przed korozją. System EDX odpowiada za automatyczne poziomowanie maszyny.Podnośniki mogą poruszać się z prędkością do 3,1 km/h i pracować na pochyłościach do 45%. Funkcja EDP (Enhanced Driving Position) umożliwia pokonywanie ramp i nierówności bez opuszczania platformy. Napęd spalinowy oraz wysokoprofilowe gąsienice poprawiają mobilność. Konstrukcja z nisko położonym środkiem ciężkości i dużym prześwitem zwiększa stabilność oraz przyczepność.
Model Leguan 265 osiąga wysokość roboczą 26,5 m i zasięg boczny 13,6 m. Wysokość prześwitu nad przeszkodami („up-and-over”) wynosi ponad 10 m. Maszyna ma gąsienicowe podwozie, duży prześwit oraz układ jezdny przystosowany do pracy w terenie. Udźwig platformy to 250 kg. Czas pełnego rozłożenia wysięgnika wynosi 1 minutę i 35 sekund.
Napęd stanowi silnik spalinowy Kubota o mocy 21 KM oraz silnik elektryczny 230 V. Prędkość maksymalna jazdy to 3,1 km/h, a maksymalna zdolność pokonywania wzniesień – 45%.
Na wyposażeniu standardowym znajdują się m.in.: system EDX, automatyczna regulacja obrotów z funkcją start/stop, proporcjonalne sterowanie dżojstikiem, ramię JIB o zakresie 120°, funkcja powrotu do pozycji początkowej, elektryczny obrót platformy (110°) oraz hydrauliczny obrót wysięgnika (440°). Opcje dodatkowe obejmują m.in.: zdalne sterowanie, oświetlenie robocze LED, tacę na narzędzia, podgrzewacz silnika oraz platformę jednoosobową.
Inny model w ofercie to Leguan 195, który oferuje maksymalną wysokość roboczą 19,5 m oraz zasięg boczny 9,9 m. Czas pełnego rozłożenia wysięgnika wynosi 55 sekund. Maszyna posiada gąsienicowe podwozie i osłoniętą konstrukcję. Platforma jest obsługiwana za pomocą joysticka. Model ten znajduje zastosowanie m.in. przy pracach w trudno dostępnych miejscach. Udźwig platformy wynosi 250 kg.
Motec HD-TVI – modernizacja kamer bez wymiany okablowania
DHB rozwija sprzedaż młotów hydraulicznych i stawia na e-commerce
Agro-Tech Junoszyn prezentuje pełną gamę zamiatarek Tuchel
Humbaur/Kögel: Siła doświadczenia i innowacji w branży pojazdów specjalistycznych
Popularny osprzęt do recyklingu od MB Crusher
Interhandler prezentuje nowości JCB na eRobocze Show
Nowe kierunki rozwoju Krampe - niemiecka jakość bliżej polskich budów
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę