Artykuł

Czterdzieści trzy tony

Czterdzieści trzy tony

Firma Doosan wprowadza do oferty nową 43-tonową koparkę gąsienicową DX420LC-7 Stage V, zwracającą uwagę niskim zużyciem paliwa i wysoką wydajnością.

Zobacz także: Pierwsze półrocze podumowane

Koparka DX420LC-7 jest wyposażona w silnik Diesla Scania DC13 pozwalający zagwarantować zgodność z normą emisji spalin Stage V oraz zapewniający moc 257 kW/344,4 KM - to największy silnik w tym segmencie. Dzięki wykorzystaniu superwydajnej technologii oczyszczania spalin DOC/DPF+SCR silnik Scania stanowi nowe rozwiązanie pozwalające przekroczyć wymogi normy Stage V bez konieczności korzystania z układu recyrkulacji spalin. Ponadto wykorzystano także technologię Smart Power Control nowej generacji (SPC3) zmniejszającą zużycie paliwa o 3-10% (m³/l) w porównaniu z wcześniejszym modelem DX420LC-5.

Dostępne są teraz cztery tryby pracy, które ułatwiają obsługę koparki DX420LC-7 w zestawieniu z bardziej złożoną gamą ośmiu trybów pracy i opcji systemu SPC w maszynach poprzedniej generacji. Operator może ustawić tryb (P+, P, S lub E) zarówno w jednokierunkowym, jak i dwukierunkowym trybie pracy.

Ponadto dzięki wykorzystaniu systemu SPC3 i nowego głównego zaworu sterującego Doosan Mottrol podczas testów wewnętrznych nowa koparka DX420LC-7 okazała się o 2% bardziej wydajna niż DX420LC-5, co pozwala zagwarantować okazałą siłę kopania, obrót i siłę trakcyjną, a także bardzo dobre właściwości związane z podnoszeniem dla maszyny tej wielkości.

Zwiększona sterowność i komfort

W przestronnej i ergonomicznej nowej kabinie modelu DX420LC-7 jeszcze bardziej zwiększono komfort operatora i wygodę obsługi. Tak jak w przypadku wszystkich koparek Doosan zgodnych z normą Stage V, kabina oferuje bogate wyposażenie standardowe, gwarantując precyzyjne sterowanie i wysoką dokładność we wszystkich zastosowaniach.

W kabinie znajdują się: 8-calowy dotykowy panel sterowania z kolorowym monitorem LCD, który dostarcza więcej informacji dzięki ekranowi większemu o 30%, system stereo zintegrowany z panelem wskaźników (z funkcją przesyłania strumieniowego Bluetooth), system uruchamiania bez kluczyka; udoskonalona konstrukcja wnętrza oraz w opcji-funkcja ultradźwiękowego wykrywania przeszkód, lampy LED, osłony boczne lub podest i sprężarka powietrza.

Dostępne w wyposażeniu standardowym kamery zapewniają widoczność 360° wokół koparki, umożliwiając operatorowi pełny podgląd obszaru poza maszyną. W skład systemu wchodzą: kamera przednia, dwie kamery boczne i kamera cofania. Monitor przesyłający obraz z kamer jest oddzielony od panelu sterowania.

Łatwiejsza konserwacja

Dzięki nowej technologii DOC/DPF+SCR konserwacja filtra cząstek stałych w silniku wysokoprężnym (DPF) została znacznie ograniczona ze względu na sześciokrotnie dłuższy okres automatycznej regeneracji (60 h) i okres oczyszczania z popiołu, który wynosi 6000 h, w porównaniu z poprzednimi filtrami DPF w maszynach generacji DX-3. Operator może teraz zobaczyć ilość popiołu nagromadzonego w DPF ze swojego fotela w kabinie na panelu wskaźników i sprawdzić, czy regeneracja została pomyślnie wykonana.

Koparka DX420LC-7 jest też fabrycznie wyposażona w bezprzewodowy system zarządzania flotą DoosanConnect, niezwykle przydatny w przypadku sprawowania kontroli nad wydajnością i bezpieczeństwem pracy maszyn. Klienci mogą korzystać z usługi DoosanConnect bez żadnych ograniczeń, o ile korzystają z niej w sieci komórkowej. Obsługa sieci satelitarnej będzie oferowana bezpłatnie przez okres 3 lat.
 


Reklama
Powiązane artykuły