Silnik w którym można stosować (równocześnie) dwa różne rodzaje paliw, został opracowany na Uniwersytecie Technicznym w Wiedniu. Silnik może pracować zarówno na bioetanolu, jak i na oleju napędowym, który jest używany do jego uruchamiania.
W tym celu opracowany został specjalny proces zasilania o nazwie „dual-fuel”, który po raz pierwszy umożliwia w silnikach wysokoprężnych stosowanie dużego udziału bioetanolu. Wykonane pomiary pokazują, że nowe rozwiązanie zwiększa osiągi silnika przy jednoczesnej możliwości zredukowania całkowitej emisji CO2 - maksymalnie do 39%.
Mniej paliw kopalnych to więcej natury
Oprócz rozwoju konstrukcji nowych i bardziej efektywnych silników spalinowych, w ramach starań o ograniczenie emisji zanieczyszczeń i gazów cieplarnianych emitowanych w sektorze transportu, znaczącą rolę zyskało również paliwo. Na. . .
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 24/2018 Zamów bezpłatny egzemplarz / prenumeratę
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę