Firma Atut Rental zapewnia swoim klientom kompleksowa obsługę w zakresie wynajmu, sprzedaży oraz serwisu sprzętu budowlanego. Odnawiając posiadany park maszynowy oraz poszerzając go o nowe kategorie, oferuje najbardziej nowoczesne maszyny czołowych, światowych producentów. Atut Rental podąża również drogą innowacji cyfrowych i przedstawia swoim klientom dedykowaną aplikację AtutGo, która jeszcze bardziej usprawnia proces wynajmu maszyn budowlanych, czyniąc go łatwiejszym i bardziej dostępnym dla każdego.
Mobilna aplikacja AtutGo na systemy Android i IOS działa już około 1,5 roku. Powstała, aby spełnić wymagania klientów i usprawnić proces wynajmu maszyn dziś i w niedalekiej przyszłości. Podobne rozwiązania technologiczne istnieją już w firmach zagranicznych, związanych z obsługą i zarządzaniem wynajmem. W praktyce sprawdzają się bardzo dobrze. Czas aby ich zalety były dostępne również w Polsce. AtutGo pozwala nie tylko wynajmować maszyny, ale również nimi zarządzać, cały czas ewoluuje i jest rozwijana. W oparciu o informacje zwrotne od klientów, program jest usprawniany, dodawane są nowe funkcjonalności i moduły.
Aplikację może pobrać ze strony sklepu każda osoba, wystarczy założyć swoje konto i można z niej korzystać. Nowi klienci przed pierwszym wynajmem, muszą jednak osobiście zweryfikować się w firmie. Kolejne transakcje przebiegają już bezpośrednio w wykorzystaniem aplikacji.
Z punktu widzenia obsługi przez klienta, aplikacja daje wiele przydatnych możliwości zastosowań. Pierwszą jest oczywiście funkcja składania zamówienia na sprzęt z oferty Atut Rental. Po przyjęciu zamówienia klient otrzymuje potwierdzenie, informacje o dostępności maszyny oraz kwotę jaką przyjdzie za usługę wynajmu zapłacić. Ważnym aspektem jest przejrzystość wynajmu, jak również kontrola każdego etapu/statusu procesu. Kluczowe są czynniki takie jak kontrola stanu posiadanych maszyn, czyli kiedy nastąpił wynajem, z jakiego oddziału, osoby powiązane z zamówieniem, a także przypisanie różnych maszyn do danego placu budowy. Możliwości filtrowania znacząco ułatwiają wówczas zarządzanie wszystkimi używanymi maszynami.
– Współpracujemy z klientami, aby mogli w przejrzysty sposób zarządzać flotą maszyn. Jest to szczególnie istotne dla większych klientów, którzy prowadzą większą liczbę projektów budowlanych. Mają także pełną informacje o bieżącej i planowanej kwocie wynajmu od momentu wystawienia ostatniej faktury. W zakładce finanse są pełne informacje dla każdej budowy, rodzaj maszyny, czas jej wynajmu, kwota i faktura z terminem płatności – mówi Piotr Felicki.
Kolejną funkcjonalnością jest pokazywanie dostępności sprzętu w każdym oddziale. Katalog online po wejściu w dany asortyment widzi ile sztuk maszyn o danych parametrach jest dostępnych w danym miejscu i czasie. Na tej podstawie łatwiej składać zamówienia i planować prace na placu. Aplikacja jest powiązana 1:1 z systemem wynajmu prowadzonym w firmie. Wchodząc w listę posiadanego sprzętu, w razie potrzeby można zakończyć wynajem poprzez funkcję zwrot. Klient otrzymuje stosowne potwierdzenie i nie jest naliczany od tej pory koszt wynajmu. W firmie obowiązuje system rozliczenia 24 godzinny. Odbiór maszyny ustalany jest pomiędzy firmą, a klientem. Atut Rental zapewnia dowóz sprzętu we wskazane miejsce oraz szkolenie w zakresie jego prawidłowej obsługi. Podobnie sprawnie działa moduł zgłaszania awarii sprzętu, gdzie można szybko uzyskać niezbędną pomoc. W momencie zgłoszenia awarii czas wynajmu jest również zatrzymywany.
– Chcemy aby narzędzie było jeszcze bardziej wygodne i intuicyjne w obsłudze. Musimy wdrożyć i powiązać możliwości aplikacji i naszych systemów. Przykładem może być możliwość skanowania kodów QR dla łatwiejszego dostępu i identyfikacji maszyny, realizowania zwrotu, zgłaszania awarii itd. Chcemy w nie wyposażyć prawie wszystkie nasze maszyny – zauważa Piotr Felicki.
W tym miejscu należy podkreślić, że celem aplikacji nie jest zastąpienie pracy przedstawicieli handlowych. Wręcz przeciwnie, program może aktywnie wspierać ich działania i ułatwiać pracę. Wsparcie klienta zapewniane jest tutaj na każdym etapie już od pierwszego kontaktu z firmą. Dzięki temu klient, który może dokładnie nie wiedzieć jaka specyfikacja techniczna sprawdzi się najlepiej w danej sytuacji, uzyskuje fachową pomoc i pełną informację.
Internetowe formy wspierania działań firm wymagają bardzo ważnych procedur zachowania bezpieczeństwa przekazywanych i przechowywanych danych. Aplikacje udostępniane przez firmy wynajmujące sprzęt muszą być również odpowiednio zabezpieczone. Podstawą jest tutaj wiedza klienta jak zbierane są dane, co się z nimi dzieje. Sposoby zapewniania prywatności i bezpieczeństwa danych mogą się różnić nieco w zależności od użycia aplikacji, regionu i wieku użytkownika. W przypadku aplikacji udostępnianej przez Atut Rental żadne dane nie są udostępniane innym firmom, sama aplikacja wykorzystuje jedynie dane niezbędne do zrealizowania usługi, a podczas przesyłania, wszelkie informacje są szyfrowane.
Udana transformacja wymaga konkurencyjnej Europy
Nowa 14-tonowa koparka gąsienicowa DEVELON DX140LC-7K
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę