[ATB] Aktualności Kubota budowlane

Aplikacja do diagnozowania awarii w maszynach budowlanych Kubota

Data publikacji:

Koncern Kubota ogłosił, iż opracował aplikację służącą do diagnozowania awarii w maszynach budowlanych. Kubota Diagnostics ma usprawnić proces diagnozowania awarii w celu skrócenia czasu przestoju wadliwych maszyn. Poza tym ma przyczynić się do poprawy jakości obsługi posprzedażnej poprzez skuteczne gromadzenie informacji o charakterze usterek.

Ponieważ zmniejszone wykorzystanie maszyn budowlanych prowadzi bezpośrednio do spadku rentowności użytkownika, ważnym zagadnieniem dla producentów i dilerów jest zminimalizowanie, w miarę możliwości, przestojów maszyn wynikających z usterek. Wadliwe produkty są zazwyczaj naprawiane przez techników serwisowych w salonach sprzedaży. Zwykle diagnozują oni awarie, odwołując się do instrukcji obsługi online, co nie tylko pochłania czas, ale w wielu przypadkach wymaga dalszych rozmów z doradcami technicznymi Kuboty, co powoduje wydłużenie czasu przestoju maszyn.

Kubota Diagnostics jest aplikacją typu tablet/smartfon przeznaczoną do użytku serwisantów. Dzięki niej możliwa jest identyfikacja awarii na podstawie kodów błędów wyświetlanych na panelu sterowania kierowcy oraz na podstawie rzeczywistych objawów. Aplikacja automatycznie wyświetla punkty kontrolne i procedury naprawcze po wprowadzeniu kodu błędu lub objawu błędu wygenerowanego przez maszynę. Informacje o produktach i usterkach mogą być udostępniane technikom w czasie rzeczywistym, co poprawia wydajność pracy i ułatwia szkolenie niewykwalifikowanych techników.

Aplikacja wykorzystuje modele 3D i AR w celu ułatwienia szybkiej, skutecznej diagnostyki usterek, co pomaga ograniczyć czas przestoju maszyn. Technicy mogą odnieść się do wskazówek dotyczących lokalizacji usterek, opartych na tych modelach, poprzez skierowanie kamery smartfonowej na produkt. Ponadto rozwiązanie to umożliwia japońskiemu producentowi efektywne zbieranie informacji o charakterze każdej awarii, które mogą być wykorzystane do poprawy jakości obsługi posprzedażnej, przewidywania potencjalnych awarii i lepszego odzwierciedlenia potrzeb klientów w przyszłym rozwoju produktów.

Aplikacja Kuboty została uruchomiona w grudniu 2020 r. na rynku północnoamerykańskim - od 2021 r. planowane są wdrożenia na kolejnych rynkach.

Polecamy powiązane produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.