[ATB] Budownictwo

Produkcja budowlano-montażowa na plusie

Data publikacji:

Według wstępnych danych produkcja budowlano-montażowa (w cenach stałych) zrealizowana na terenie kraju przez przedsiębiorstwa budowlane o liczbie pracujących powyżej 9 osób w październiku 2021 roku była wyższa o 4,2% w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku (przed rokiem spadek o 5,8%) oraz o 0,4% w stosunku do września bieżącego roku (przed rokiem wzrost o 0,5%).

Wzrost wartości produkcji budowlano-montażowej, w porównaniu do października 2020 r. odnotowano wśród jednostek wykonujących roboty budowlane specjalistyczne - o 12,7% oraz wznoszących obiekty inżynierii lądowej i wodnej - o 3%, podczas gdy w przedsiębiorstwach realizujących prace z zakresu budowy budynków zaobserwowano spadek - o 0,6%.

Sprzedaż produkcji budowlano-montażowej w październiku 2021 roku w porównaniu z analogicznym miesiącem poprzedniego roku zwiększyła się zarówno dla prac o charakterze inwestycyjnym - o 5,2%, jak i remontowym - o 2,6% (przed rokiem spadek odpowiednio o 4,7% oraz 7,5%).

W okresie styczeń-październik bieżącego roku, w odniesieniu do tego samego okresu 2020 r., zaobserwowano spadek prac inwestycyjnych o 2,8% oraz wzrost robót o charakterze remontowym o 9,9% (podczas gdy w analogicznym okresie 2020 r. odnotowane zostały spadki o 0,7% oraz 4%). 

Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym, produkcja budowlano-montażowa ukształtowała się na poziomie wyższym o 5,6% w porównaniu z analogicznym miesiącem 2020 r. oraz wyższym o 2,6% w porównaniu z wrześniem 2021 r.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.