HMF - Nowe żurawie w klasie 14-26 tonometrów

HMF - Nowe żurawie w klasie 14-26 tonometrów

Podczas tegorocznych wrześniowych targów IAA 2018, największej imprezy poświęconej pojazdom użytkowym, swoją premierę miały nowe żurawie samochodowe firmy HMF w klasie 14-26 tonometrów, które uzupełniły ofertę renomowanego producenta. Wprowadzone urządzenia dźwigowe wyróżnia ulepszona specyfikacja, obniżona masa własna i zwiększona wytrzymałość, dzięki zastosowaniu wzmocnionych elementów.

Zgodnie z ideą marki, żurawie zostały zaprojektowane w oparciu o rozwiązania gwarantujące wysoki komfort pracy, przy zachowaniu maksymalnego bezpieczeństwa. Według producenta wszystkie nowe modele powinny sprostać wysokim wymaganiom klientów oraz jeszcze bardziej ułatwić pracę operatorom.

Mocne, precyzyjne, bezpieczne

Dotychczasowy asortyment firmy w zakresie średnich żurawi dedykowanych do montażu na samochodach uzupełniły  modele 1610K/1620K; 1910K/1920K; 2310K/2320K oraz 2810K/2820K, oferujące maksymalny moment obciążający odpowiednio 14,3; 16,8; 19,4 i 24,3 tm. Zależnie od modelu i wersji żurawie mają od 2- do nawet 8-segmentowy wysięgnik rozsuwany teleskopowo, zapewniający zasięg maksymalny do 19,6 m (1620K-6/1920K-6) i do nawet 23,9 m (2320K-8/2820K-8), przy udźwigu na końcu wysięgnika odpowiednio do 430/500 kg (1620K-6/1920K-6) i 320 kg (2820K-8; 21,6 m - 620 kg). Ruchome w zakresie 15° połączenie wysięgnika głównego z teleskopowym ułatwia operowanie żurawiem w ciasnych przestrzeniach i docieranie do trudniej osiągalnych miejsc.
Żurawie HMF dostępne są w wersji MCS sterowanej ręcznie z bloku zaworów, a także w wersjach sterowanych zdalnie radiowo - podstawowej RC i rozszerzonej RCS, zapewniającej dużą czułość reakcji i bardzo precyzyjne ruchy robocze. Nowe modele są standardowo wyposażane w system RCS. Urządzenia wyróżnia wzmocniona konstrukcja wysięgnika głównego i teleskopowego, niewielka masa własna i bardzo dobry stosunek siły podnoszącej do masy. Urządzenia zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa i stabilności, m.in. dzięki podporom o wydłużonych belkach i zwiększonym rozstawie. W największych nowych modelach 2310K/2320K i 2810K/2820K stopy podpór można rozstawić na odległość aż 7,4 m, a w mniejszych żurawiach 1610K/1620K i 1910K/1920K - na 6,47 m.
W wyposażeniu dostępnych jest szereg innych rozwiązań ułatwiających prace, i zwiększających bezpieczeństwo. Gdy obciążenie żurawia osiąga maksymalną wartość, uruchamia się np. przyjazny dla użytkownika system dostosowywania prędkości, który podnosi precyzję ruchów żurawia. Poza tym żurawie mogą być dostarczane z monitorującym obciążenie dynamicznym systemem EVS zapewniającym stabilność w każdych warunkach.

SS

fot.firmowe

Redakcja ATR

Reklama
Powiązane artykuły