W ofercie firmy Bomag znajdują się lekkie walce tandemowe serii BW. Modele 100 AD-5 oraz 120 AD-5 przeznaczone są do zagęszczania gleby i łatania asfaltu, a także prac budowlanych i remontowych w średnich i małych projektach. Przy masie własnej 2550 oraz 2750 kg, zapewniają odpowiednio szerokość roboczą 100 oraz 120 cm.
Napęd dla obu modeli stanowi 3-cylindrowy, wysokoprężny silnik Kubota D1803 o mocy 24,6 kW (33 KM) wyposażony w filtr cząstek stałych DPF i spełniający wymagania normy emisji spalin Stage V i Tier 4 Final.
Zastosowany, przegubowy układ kierowniczy nie jest przyspawany do ramy i jest łatwo dostępny w nagłych przypadkach. Obie maszyny Bomag są wyposażone również w funkcję ruchu w bok. Układ jezdny i wibracyjny mają napęd hydrostatyczny.
Maksymalna prędkość poruszania się wynosi 9 km/h, natomiast w trybie z wibracjami bębnów 5 km/h. Walce umożliwiają zagęszczenie materiału przy częstotliwości wibracji 65 lub 56 Hz i z amplitudą drgań 50 mm. Wyposażone są w 2 sprężynowe zgarniacze z funkcją przechyłu, przypadające na każdy bęben.
Ciśnieniowy system zraszający zawiera chronione przed wiatrem dysze zraszające, które zapewniają równomierne zwilżenie bębnów w każdych warunkach oraz duży zbiornik na wodę o pojemności 205 l. Za prawidłowy stopień zagęszczenia podłoża odpowiada Economizer, który nie tylko pokazuje operatorowi na wyświetlaczu stopień zagęszczenia, ale tym samym pozwala uniknąć zbędnych przejazdów, co oszczędza czas i pieniądze.
Stanowisko operatora zapewnia bardzo dobry widok na obszar roboczy, posiada kompaktową kierownicę, solidną deskę rozdzielczą z dużymi przełącznikami oraz intuicyjną w obsłudze wielofunkcyjną dźwignię sterującą.
Wyposażenie standardowe obejmuje również regulowany fotel operatora, wyświetlacz wielofunkcyjny z licznikiem roboczogodzin, inteligentny układ sterowania drganiami (IVC), gniazdo 12 V, system oświetlenia, alarm oraz awaryjny wyłącznik.
Opcjonalnie można zamówić składaną kabinę ROPS z pasem bezpieczeństwa, osłonę przeciwsłoneczną, ogrzewanie fotela, Economizer z wyświetlaczem temperatury asfaltu, dodatkowe oświetlenie kabiny/bębna/drogowe, obcinak do krawędz (prawy/lewy, układ rozrzucania grysu oraz hydraulicznie regulowane koła z funkcją poruszania się w bok (50 mm).
Producent dążył do tego aby maksymalnie uprościć konserwację i serwis maszyny, a przy tym zapewnić jej długotrwały okres eksploatacji. Zrezygnowano ze stosowania smarowniczek, przegubowy układ kierowniczy jest również bezobsługowy.
Silnik, centralna skrzynka elektryczna i pompa wodna są łatwo dostępne, a wszystkie zaczepy do mocowania są ocynkowane. Pełny dostęp do newralgicznych informacji o posiadanym parku maszynowym Bomag możliwy jest dzięki nowej aplikacji Bomag Telematic.
Aplikacja ta pozwala na monitorowanie zużycia paliwa, śledzenie bieżącej liczby roboczogodzin, kontrolę dokładnej lokalizacji każdej maszyny oraz zawiera alarm antykradzieżowy.
Pronar to światowy wicelider w produkcji felg
Case Construction Equipment ogłasza debiut królowej
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę