[ATB] Nowości

Goldhofer stawia na elektryfikację i innowacje w transporcie ciężkim

Data publikacji:

Na targach Bauma firma Goldhofer zaprezentowała szereg nowości dla branży transportu ciężkiego, w tym moduł PST/SL-E Split z napędem elektrycznym E-PowerPack, niskopodwoziowy pojazd Arcus P 5 z oponami CargoPlus oraz wieżę RA 3-100 do transportu elementów turbin wiatrowych.

    Goldhofer stawia na elektryfikację i innowacje w transporcie ciężkim

O planach firmy i kierunkach rozwoju mówił Denis Leszczyński, dyrektor sprzedaży na Europę i Afrykę Północną. Jak podkreślił, w 2025 roku Goldhofer koncentruje się na czterech kluczowych segmentach: rozwiązaniach zielonych i elektrycznych, branży budowlanej, sektorze energetycznym oraz zastosowaniach specjalnych. Na targach firma zaprezentowała szeroką gamę maszyn, ze szczególnym uwzględnieniem przyczep niskopodwoziowych.

– To unowocześnienie dobrze znanego produktu – mówił Leszczyński, omawiając zmodyfikowaną wersję wieży RA 3-100. – Wprowadziliśmy zmiany w trzech głównych obszarach: bezpieczeństwie, wygodzie użytkowania i łatwości serwisowania. Wieża ma teraz szerszy rozstaw – 2,95 m, co zapewnia większą stabilność, szczególnie docenianą przez użytkowników. Zmniejszono także masę elementów obsługiwanych ręcznie. – Przykładowo jedna z części, która wcześniej ważyła ok. 90 kg, teraz waży 40–45 kg, co znacząco ułatwia codzienną pracę kierowców – dodał.

Leszczyński zwrócił również uwagę na prostotę zastosowanych technologii, która pozwala na samodzielne usuwanie usterek w trudnych warunkach terenowych. Zaprezentował także nową generację modułów transportowych – standardowy wariant o nośności 48,8 t oraz opcjonalną wersję przystosowaną do 60 t. Zastosowano w nich standardowe łączniki wodne, powszechnie dostępne na rynku. – Nie wymagają one żadnych specjalnych systemów monitorujących, a dzięki temu możliwy jest sześciokątny układ bez ograniczeń technicznych – wyjaśnił.

Parada nowości

Przedstawiono również rozwiązania przeznaczone do transportu ciężkich ładunków, takich jak turbiny czy silniki lotnicze. – Najnowsza wersja naszej platformy ma długość 15,3 m – to o 30% więcej niż poprzedni wariant. W całej rodzinie pojazdów utrzymujemy spójność konstrukcyjną i operacyjną, co pozwala ograniczyć koszty zakupu, eksploatacji, szkoleń i serwisowania – dodał.

Wśród prezentowanych pojazdów znalazły się także trzy przyczepy, w tym model StepStar, wyróżniający się niską wysokością – 790 mm. – Zastosowaliśmy w nim innowacyjny, opatentowany tył CargoPlus 80, co pozwala osiągnąć wysokość załadunkową 730 mm – najniższą na rynku – zaznaczył Leszczyński.

Firma zaprezentowała również naczepę 

Freepad 5 – największy model do transportu maszyn budowlanych po drogach publicznych. Omówiono również system zasilania elektrycznego nowej generacji. – Nasz E-PowerPack oparty jest na technologii PSC SLE. Urządzenie ma pojemność 243 kWh, wykorzystuje sześć modułów mocy i działa w technologii 800 V – powiedział Leszczyński. – System można szybko naładować, w zależności od dostępnej infrastruktury. Obsługa jest intuicyjna – wystarczy kilka kliknięć, by skonfigurować zestaw transportowy.

Podkreślił też możliwość integracji E-PowerPacka z istniejącymi modułami: – Urządzenie współpracuje ze wszystkimi pojazdami PST. Można je zatem zastosować w istniejących zestawach, bez konieczności zakupu nowych.

Wśród nowości znalazł się również kalkulator zużycia energii, umożliwiający symulację trasy transportowej z uwzględnieniem parametrów takich jak dystans, nachylenie terenu czy poziom naładowania akumulatorów. Użytkownik może w ten sposób sprawdzić, czy dany przejazd da się zrealizować bez potrzeby ładowania po drodze.

Podczas targów Bauma zaprezentowano także system SLB Split – rozsuwany zestaw umożliwiający dopasowanie szerokości pojazdu do konkretnych wymagań transportowych. – Zakres regulacji wynosi od 5,1 do 6,8 m. W połączeniu z systemem PSC SLE daje to najwyższą siłę trakcyjną na rynku – 180 kN – podsumował Leszczyński. – To zupełna nowość, którą pokazaliśmy po raz pierwszy właśnie tutaj.

Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

Pokaz ładowarki Venieri 1.63D TL, minikoparki Messersi M16U i M28U


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz maszyn Mecalac: 8MCR, 9MWR, AS750 i Revotrack 9 w akcji na placu testowym


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.